زندگینامه
الناز فرجی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

دورو شبیه نئو از فیلم ماتریکس لباس پوشیده و عضو pastafarians با پرداخت عوارض است
پاول دورو ، بنیان گذار VKontakte ، فیس بوک روسیه ، اغلب با مارک زوکربرگ مقایسه میشود . البته این مقایسه بی معنی است، دورو خیلی جالب تر است . در روز دوشنبه، این رئیس 29 ساله از کشور فرار کرد و ادعا میکرد که کرملین کنترل شرکت را بدست آورده است و او را بیرون انداخته است . او در ویکنتاکته ی خودش مینالید که "چنین چیزی در روسیه اجتناب ناپذیر است . " دورو که در مقابل روزنامه ها خجالتی است ، ویکنتاکته را در سال 2006 به عنوان چیزی مشابه فیس بوک بنیان نهاد . در هشت سال اخیر ؛ این سایت به طور چشم گیری محبوب شد و حالا حدود 250 میلیون نفر از اعضای VK در بین کشورهای روسی زبان گسترش یافته اند . به طور طبیعی، مانند زوکربرگ ، این ساعت دورو را بسیار نیرومند و ثروتمند کرده است . دورو که فرزند دو نفر از افراد تحصیل کرده است ، در ایتالیا بزرگ شد و در سنین جوانی برنامه نویسی را خودش آموخت . برادرش نیکولای یک ریاضیدان مشهور است . در سال 2006 پاول از دانشگاه ایالت سنت پیترزبورگ اخراج شد و به صورت تمام وقت vk را دنبال کرد .
ولی دورو یک موسس معمولی سیلیکون ولی نیست . او با ظاهرش شروع میکند  . businessweek در سال 2013 گفت : " دورو طرفدار دو آتیشه ی فیلم های ماتریکس است . و با موهای مشکی، چانه های تیز و لباس های مشکی اش ، کمی شبیه شخصیت کینو ریوز ، نئو است . " و سپس میرسیم به نوشته هایش. او به خاطر بیانیه های سیاسی آنارکو کاپیتالیسمی اش معروف است که در آن توضیح میدهد چگونه باید اقتصاد روسیه را احیا کرد . او همچنین طرفدار چگوارا است و ادعا میکند که تمرین میکند تا یک pastafarian باشد . با اینکه تنها به چند مصاحبه با رسانه ها تن داده ، حقه های خوبی برای جلب توجه روزنامه و رسانه ها بلد است ، خوب یا بد . در سال 2011 او ظاهرا اسکناس ها را به شکل هواپیما تا کرد و از پنجره ی دفترش در موسکو بیرون انداخت . همانطور که مردم مانند "سگ" در خیابان برای پول میجنگیدند، برخی شاهدان عینی میگویند که دورو میخندید که فیلم میگرفت .  در سال 2013 او یک رسوایی دیگر بهم زد . پلیس روسیه او را متهم به فرار کردن از دست پلیس راهنمایی رانندگی کرد . او تکذیب کرد و در گزارش گفت که اصلا ماشین ندارد و پلیس از ادعای جنگ و گریز استفاده کرده تا به دفتر های VK نفوذ کند .
او همچنین طرفدار انگشت وسطی است . زمانی که یک کمپانی روسی تلاش کرد تا vk را بخرد،او خیلی ساده عکسی از خودش را توئیت کرد که انگشت وسطی اش را در جواب نشان میداد . این اواخر او یک انگشت وسطی بزرگ دیجیتالی به دولت روسیه نشان داد وقتی که آنها درخواست داده های فعال های اکراینی را کردند . دورو درباره ی درخواست اطلاعات از جانب FSB هفته ی پیش در صفحه ی vk اش نوشت : " دادن جزئیات خصوصی اکراینی ها به مقامات روسی نه تنها بر خلاف قانون است بلکه خیانتی به چند میلیون آدمی در اکراین است که به ما اعتماد کرده اند . " این ایستادگی در مقابل قدرتمند های کرملین ممکن بود باعث حذف کامل او از شرکت شود ولی او به اصول خود وفادار ماند . او بیانیه ای با عکس یک سگ خندان با کلاه ( بالاخره این اینترنت است) فرستاد . او عکس این سگ با سوئیشرت کلاه دار را قبلا هم در پاسخ به درخواست های FSB پست کرده بود .

ماه ها قبل از رفتنش از روسیه در این هفته ، او با همکاران پوتین بر سر کنترل VK در کشمکش بود . در اول آوریل او از جایگاهش به عنوان رئیس vk عقب نشینی کرد و سپس دو روز بعد بازگشت . آیا این یک شوخی آوریل بود؟ او درvk نوشت " من هیچ جا نمیروم . "  اما به نظر میرسد که مخالفت او با ممنوع کردن برخی گروه های شبکه ی اجتماعی ، مانند آنها یی که فعال ، الکسی ناولانی ضد پوتین را حمایت میکردند ، صبر کرملین را لبریز کرد . در روز 21 ام آوریل، دورو گفت که او در رسانه فهمید که از جایگاه ریاست خلع شده و حالا vk تحت کنترل کامل ایگور اوسمانف است که قبلا 40 درصد سهام vk را داشت و مدتی تلاش میکرد تا کنترل کامل شرکت را بگیرد . 


این اولین باری نیست که او از کشور فرار میکند . او سال قبل بعد از واقعه ی ترافیک و راهنمایی رانندگی رفت . روز دهم مارس امسال او مجموعه ای عکس به vk فرستاد که 7 دلیل ماندنش در روسیه را نشان میدهد . از زنهای زیبایش گرفته ات نرخ مالیات تقریبا کمترش . " بیشتر و بیشتر مد میشود . " و در باره ی ترک کشور نوشت ، " طبق معمول ، بر خلاف جریان شنا کردم " ولی به techcrunch  گفت که اینبار دیگر قصد برگشت ندارد .
او گفت " متاسفانه این کشور در حال حاضر درمورد اینترنت صلاحیت ندارد " و او اشتباه نمیکند . مقامات رسمی روسیه امروز به سایت خبری lenta.ru اعلام کردند که جیمیل و اسکایپ باید با یک قانون جدید موافقت کنند که کمپانی تکنولوژی روسیه را ملزم میکند تا داده های کاربرانشان را در russian soil ذخیره کنند . اگر اینکار را نکنند تحریم میشوند .
در محل تقریبی کنونی دورو، او به شبکه ی اجتماعی other در شب چهارشنبه پست کرد که او و تیم مهندسهایش در حال راه اندازی یک پایگاه خانگی موقت در اروپای مرکزی اند و دنبال کاوش های پایدار تر میگردند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

GM از هکر ها میخواهد هر نقطه ضعفی که پیدا کردند تا گزارش کنند