زندگینامه
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۷ مهر

مطمئنا نام بیل گیتس تاکنون به گوشتان خورده است. او یکی از تاثیرگذارترین انسان های این کره ی خاکی به شمار می‌آید. بیل گیتس در 28 اکتبر 1955 در خانواده ای فرهیخته متولد شد. پدرش وکیل دادگستری و مادرش یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی یک موسسه‌ی خیریه بود. او اولین بار از دوران مدرسه با وسیله ای به نام کامپیوتر آشنا شد و از 13 سالگی شروع به یادگیری برنامه نویسی کرد.
پس از پذیرفته شدن در کالج هاروارد با استیو بالمر آشنا شد. در هاروارد توانست نسخه‌ای از زبان برنامه‌نویسی بیسیک را برای اولین میکروکامپیوتر بنویسد اما سال دوم تحصیل، دانشگاه را برای رسیدن به اهداف بزرگ ترش رها کرد.  هدف او خلق یک ابر کمپانی به نام مایکروسافت بود. در سال ۱۹۹۹، گیتس کتاب «Business @ the Speed of Thought» را در مورد نقش کامپیوتر در حل مشکلات کاربران در کسب و کار نوشت که به 25 زبان زنده دنیا ترجمه شد و در لیست پرفروش‌ترین کتابهای سال قرار گرفت.
او به عنوان موسس و مدیرعامل مایکروسافت در 31 سالگی لقب ثروتمندترین مرد دنیا را دریافت کرد. بیل گیتس در ژانویه ی ۱۹۹۴ میلادی با ملیندا فرنچ از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. یک سال پس از ازدواج، با توجه به خلق و خویی که از مادر خود به ارث برده بود، باحدود نیمی ازسرمایه ی خود یعنی مبلغی معادل 18000 میلیارد تومان، موسسه ی خیریه ی «‌بیل وملیندا گیتس»‌ را جهت کمک به فقرا تأسیس نمود که بزرگترین کمک به فقرا درطول تاریخ بوده است. همچنین درسال 1996 برای تحقیق و واکسیناسیون مبتلایان به بیماری های سل، مالاریا و ایدز مبلغ 5400 میلیارد تومان کمک نقدی به جامعه ی پزشکی دنیا نمود که درطول تاریخ بی سابقه ترین کمک به تحقیقات علم پزشکی است.
وی در مصاحبه‌ی تلویزیونی خود اعلام کرد، ثروت 86 میلیارد دلاری که در این سال ها جمع کرده است به سه فرزندش نمی‌رسد. او  تصمیم گرفته است تا این پول صرف کارهای خیریه شود تا به ضعیف ترین اقشار جهان کمکی باشد. گیتس به تازگی صفحه‌ی رسمی خود را در اینستاگرام راه اندازی کرده و روزمره های زندگی اش را با مخاطبین به اشتراک می‌گذارد. او علاقه زیادی به مطالعه دارد و می‌توان گفت در همه ی ژانر ها به مطالعه می‌پردازد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه