گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۵ تير

به گزارش ایرنا، وزیر خزانه‌داری آمریکا استیون منوشین، با اظهار نگرانی از به‌کارگیری رمزارز جدید فیسبوک در فعالیت‌های مجرمانه اعلام کرد فیسبوک برای عرضه رمزارز جدید خود و دسترسی به سیستم مالی کشور باید استانداردهای سختگیرانه‌ای را رعایت کند.
به گزارش پایگاه خبری سی‌نت، فیسبوک ماه گذشته از برنامه‌های خود برای عرضه یک رمز ارز جدید موسوم به لیبرا رونمایی کرد و انتظار می‌رود این رمزارز در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازارهای مالی شود. این رمزارز به گونه‌ای طراحی شده است که توسط یک سبد از دارایی‌های ارزی پشتیبانی شود تا مانع تغییرات شدید قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزهای موجود شود.
به گفته منوشین قانونگذاران آمریکایی در رابطه با برنامه فیسبوک برای عرضه لیبرا نگرانی‌های قابل توجهی دارند، چرا که این نوع رمزارزها در گذشته ارتباطات زیادی با پولشویی و فعالیت‌های غیرقانونی داشته‌اند. به همین علت انتظار می‌رود مقامات فیسبوک راهکارهای بازدارنده‌ای را برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم و همچنین سازگاری با سایر مقررات مالی اتخاذ کند.
اظهارات منوشین بازتابی از نگرانی‌های رئیس بانک مرکزی آمریکا و سایر نهادهای نظارتی در سراسر جهان است.
دیوید مارکوس رئیس برنامه‌های کیف پول الکترونیک و زنجیره بلوکی فیسبوک در این رابطه گفت انتظار می‌رود مقامات نظارتی آمریکا پروژه لیبرا را به طور وسیع و دقیق مورد بازبینی قرار دهند. به گفته وی از حالا تا روز عرضه لیبرا یک فرایند نظارتی کاملاً باز به اجرا در می‌آید و تا زمانی که تمام نگرانی‌های مقامات نظارتی آمریکا در مورد لیبرا برطرف نشده و سازوکارهای فیسبوک مورد تایید این مقامات قرار نگیرد، لیبرا عرضه نخواهد شد.
شرکت‌هایی که از لیبرا پشتیبانی می‌کنند شامل شرکت‌های پرداخت Visa ،MasterCard و PayPal و همچنین دو شرکت Lyft و Uber هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه