تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

5 روز خسته کننده بعد از جدا شدن داروین ، تیم خورشیدی نیویتون رقیب هلندی اش تیم twente را شکست میدهد تا مدعی قهرمانی در world solar challenge  باشد . این دو تیم در این سفر نیروی خورشیدی بزرگ شانه به شانه ی هم بودند و به طور قابل توجهی تنها با 10 دقیقه فاصله از هم در جای دور افتاده ی 3000 کیلومتری در استرالیا تمام کردند .
این دو تیم از هلند به سرعت موانع را در روز یکشنبه پشت سر گذاشتند و 47 تیم از 25 کشور مختلف در صدر چالش خورشیدی جهان 2015 در استرالیا جدا شده بودند . با یک باددم سالم حدود 24 کیلومتری ، تیم twente در ماشین خورشیدی قرمزش  قهرمانان خورشیدی مانند Nuon در همان ابتدا هدایت میکرد . ولی با وجود ماشین aurun دانشگاه میشیگان که به آنها نزدیک شده بود ، این جفت به ترتیب در پایان روز مسابقه به جایگاه های سوم و چهارم دست یافتند .


البته برایشان زمان زیادی نمیبرد که بر aurum هم مسلط شوند ، با دو هلندی که بعد از روز دوم و 1.400 کیلومتر در کل مسابقه ی نیروی خورشیدی رسیدند و در کمتر از 5 دقیقه جدا شدند . nuon نیز 10 ثانیه از روز سوم مسابقه را در حاشیه بود و به سرعت در عقب red one  در حدود 700 کیلومتر حرکت میکرد . در ضمن تیم دانشگاه میشیگان که مجهز به تکنولوژی پیش بینی وضع هوای خورشیدی پیشرفته بود خودش را در پایان روز در فاصله ای کم از رهبران نگه داشته بود .
nuon که در بیشتر مسابقه پشت سر تیم twente بود ، در روز چهارم خارج از pimba در 500 کلیومتری adelaide حرکتش را انجام داد و روزش را در port agusta در 300 کیلومتری خط پایانی با یک رهبری مختصر دو دقیقه ای تمام کرد . و تیم دانشگاه میشیگان در فاصله ی 40 دقیقه پشت سرش محو شد .، و چالش خوشید جهان 2015 به یک مسابقه ی دو شرکت کننده ای تبدیل شد . آیا nuon آنقدر شهامت داشت تا در adelaide وارد آخرین دور بشود؟
تیم nuon توانست تیم twente را بیشتر صبح در فاصله نگه دارد، و با سرعت 100 کیلومتر در ساعت به میدان ویکتوریای آدلاید نزدیک شد . به طرز عیجیبی بعد از 2.998 کیلومتر تنها 2 دقیقه و 35 ثانیه این جفت را جدا کرد . اما nuon با شتاب به جلو حرکت کرد تا دومین موفقیتش در چالش خورشید دنیا و ششمین  موفقیتش در تاریخ این برنامه را با 37 ساعت و 56 دقیقه و 12 ثانیه بدست آورد . 8 دقیقه و 20 ثانیه جلو تر از twente .
درهمین حین ، تیمی از دانشگاه tokai از تیم دانشگاه میشگان سبقت گرفتن و به آدلاید نزدیک شد و جایگاه سوم را بدست آورد . بقیه ی تیم ها نیز تا باقی مانده ی روز رفتن به آدلاید را ادامه دادند .

برچسب هاDutch solarSolar
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه صفحات خورشیدی می توانند نور بیشتری در سقف های شیب دار جذب کنند