تکنولوژی
سید سجاد احمدی۷:۳۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد

مهندسان این پروژه اینگونه توصیفش میکنند: مثل تجربه کاراکتر “Iron Man”
در فیلم ساخته “Marvel” می باشد.


اضافه بر واقعیت (نمایشگری که اطلاعات جانبی اطراف غواص را در اطراف شیشه شفافی قرار می دهد که غواص اطلاعات مورد نیازش را همزمان با دید مورد نیاز از سطح درون آب دریافت کند, اطلاعاتی از قبیل عکس ها و میزان اکسیژن باقی مانده و از این دست). البته برای استفاده عموم این تکنولوژی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. اما برای غواصان نیروی دریایی آمریکا آماده است.
پروژه هنوز در مراحل اولیه است اما امکانات این تکنولوژی برای غواص بسیار ارزنده به نظر می رسد. نمایشگری فرانما برای ماموریت های زیر آب بسیار کارامد خواهد بود.
این نمایشگر اطلاعاتی از قبیل عکس از موارد مورد جست و جو, اطلاعات ردیاب صوتی
اطلاعاتی مختصر شده از ماموریت, پیام های نوشتاری و ... را همزمان با دید اصلی اش از اعماق آب ها در اختیارش قرار می دهند.
رئیس پروژه آقای”Dennis Gallagher” آن را به نمایشگر فرانمای شخصیت "تونی استارک" مقایسه میکند و می گوید: در واقع شما تمام اطلاعاتی را که می خواهید همان جا در اطراف نمای اصلی اعماق آب در دسترس دارید.
این تکنولوژی مقداری پا را فراتر از “GoogleGlass” ای که بتوان در زیر آب استفاده کرد گذاشته است. این ابزار از دو نمایشگر شفاف استفاده می کند که درکی خوب از عمق آب به دست می دهد. با تحقیقات انجام شده مشخص شد که این ابزار بسیار کاربردی است؛ غواصان معمولاً در جاهایی با دید کم نیز ماموریت دارند. این تکنولوژی توانایی این را دارد که در آب هایی با دید کم دید عادی غواص را با نقشه رزولوشن بالای ردیاب صوتی ادغام کند. این سنسور ها هنوز بطور کامل مراحل ساخت خود را طی نکرده اند, اما مجموع این دو تکنولوژی( ادغام تصویر واقعی با تصویر رزلوشن بالای ردیاب صوتی و نمایش گر فرانما که اطلاعات مورد نیاز را در اختیار غواص قرار می دهند) میتوانند تغییرات بزرگی در تجربه غواصان از آب هایی با دید کم به دست دهند.
نمونه اولیه به زودی وارد فاز دوم میشود, در واقع برای تست شدن غواصان آماده است. اما ممکن است تا پرده برداری عمومی مقداری زمان ببرد. اما برای غواصانی که اطلاعات بیشتری از اعماق آب ها می خواهند ارزش صبر کردن را دارد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل اشتباهات خود در عینک جدید Glass را اصلاح می کند