تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۸:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ مرداد

شرکت نیسان دوباره بحث خودروی الکتریکی آینده نگرانه و مفهومی خود موسوم به BladeGlider را پیش کشیده است. این خودروی دلتا شکل، با یک صندلی در ردیف جلو و دو صندلی عقب، ابتدا در سال 2013 معرفی شد. اما پس از این که زمزمه شد قرار است این خودرو فروخته شود، شرکت نیسان این ایده را کنار گذاشت. حالا شرکت نیسان دو نمونه واقعی از این خودرو را در شهر ریو به همراه ویلیامز که متخصص خودروهای فرمول یک است، ساخته است. موتورهای 130 کیلوواتی که 268 اسب بخار قدرت دارند، می توانند این خودرو را در کمتر از 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت نیز 185 کیلومتر در ساعت است.
هیچ خودروی مفهومی بدون درهای عجیب و غریب یافت نمی شود، و BladeGlider نیز از این قاعده مستثنا نیست! درهای این خودرو به عقب باز شده و دوسطحی است. سه نمایشگر مجزا هم برای وضعیت شارژ، میزان تورک و یک دوربین رو به عقب تعبیه شده است. یک باتری 220 کیلووات ساعتی یون لیتیوم نیز سوخت خودرو را تامین خواهد کرد.














نیسان اجازه داده تعدادی از خبرنگاران سوار خودرو بشوند، اما قرار نیست به زودی خط آن را راه اندازی نماید. با این حال، این شرکت گفته این ها نمونه هایی از فناوری آینده خودروها هستند که در آن حمل و نقل هوشمند، رابطه دوستانه با محیط زیست و قابلیت های خودروهای ورزشی ترکیب می شود.

برچسب هاNissanBladeGlider EV
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

BMW از i brand به جای EV در ماشین های بدون سرنشین استفاه می کند