کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

تشنگی سیری ناپذیر پکن در فناوری‌های اخیر موجب تحریک گسترش شتاب‌دهنده‌ها در سیلیکان‌ولی شده است که هدف آن شناسایی استارتاپ‌های  آینده‌دار و آوردن آن‌ها به چین است.
افزایش تعداد شتاب‌دهنده‌های چینی که مشغول به حمایت، آموزش و سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های نو پا هستند – بخشی از موج بزرگی از سرمایه‌گذاری چین در سیلیکان‌ولی است. طبق گزارشی از  Crunchbase، حداقل ۱۱ برنامه از سال ۲۰۱۳ در منطقه‌ی خلیج سان‌فرانسیسکو ایجاد شده است.
برخی به طور مستقیم با دولت‌های چینی کار می‌کنند و برای آن تامبن بودجه می‌کنند. مصاحبه‌ی رویترز با انکیوباتورها (تسهیلات رشد کسب‌وکارهای نو پا) نشان داد که برخی از آن‌ها در انتقال استارتاپ‌ها از ایالات متحده‌ی آمریکا به چین تمرکز دارند.
مقامات دولتی ایالات متحده‌ی آمریکا که از نفوذ فناوری برتر در حال رشد چین آگاه هستند، از این ترس دارند که تائید اعتبار فزاینده‌ی شتاب‌دهنده موجب انتقال دانش تکنولوژیکی ایالات متحده‌ی آمریکا به چین از راه‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌های اشتراکی یا موافقت‌نامه‌های صدور مجوز می‌شود.
سنتور مارک وارنر، معاون دموکرات ریاست کمیته‌ی اطلاعات سنای ایالات متحده‌ی آمریکا، در بیانیه‌ای به رویترز درباره‌ی شتاب‌دهنده‌های چینی گفت: مالکیت معنوی ما، آینده‌ی اقتصاد ما و امنیت ما است. دولت چین به وضوح به دست آوردن آن مقدار از مالکیت معنوی را که امکناش است، در اولویت قرار داده است. تلاش‌های آینده‌ی آن‌ها، قانونی یا غیرقانونی، خطری را ایجاد می‌کند که ما باید نسبت به آن جدی باشیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه