پوشیدنی
رضا حسن زاده۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر

یک شرکت انگلیسی از هدفون بلوتوث‌ خورشیدی رونمایی کرده که گوش دادن به موسیقی را تسهیل و آن را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند.
ایده استفاده از هدفون بلوتوثی خورشیدی به سال 2009 برمی‌گردد. پنج سال پیش با ازدیاد بلوتوث‌های LE و قویتر شدن سلول‌های خورشیدی، شرکت‌های مختلف هدفون‌هایی ارائه کردند که افراد بتوانند بدون زحمت سیمهای آویزان، به موسیقی گوش کنند.
هدفون‌های خورشیدی هلیوس(Helios) با استفاده از پانل‌های فتوولتائیک ساخته شده‌اند و با قرار گرفتن در بالای سر، نیروی خورشیدی را ذخیره می‌کنند. شرکت سازنده Exod واقع در لندن اظهار کرد: با قرار گرفتن در معرض نور طبیعی در هر ساعت این هدفون دارای انرژی پاک نیم ساعته برای گوش کردن خواهد بود.
اما اگر نور خورشید کم بوده یا اصلا نباشد، می‌توان از طریق یک یواس‌بی کوچک و با کابل متصل به برق AC، از باتری 430 میلی آمپری دستگاه استفاده کرد. این باتری در زمان شارژ کامل، تا 15 ساعت قابل استفاده خواهد بود. در صورت وجود هرگونه مشکل در بلوتوث، این هدفون دارای جک صوتی 3.5 میلیمتری برای ارتباط معمولی خواهد بود.
هلیوس دارای میکروفون یکپارچه با هدف استفاده از دو دستگاه برای مکالمه تلفنی دست آزاد است. دکمه‌های قرار گرفته بر روی گوش‌های آن به کاربر اجازه می‌دهد صدا را به سلیقه خود تنظیم کند و همچنین خاموش و روشن کردن پانل‌های خورشیدی و تلفن کردن به وسیله دکمه‌ها انجام می‌شود.
این هدفون به رنگ چوب، مشکی مات و براق موجود بوده و قیمت آن 78 هزار و 500 دلار است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه صفحات خورشیدی می توانند نور بیشتری در سقف های شیب دار جذب کنند