گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۱ تير

به گزارش مهر به نقل از یاهونیوز، گزارش موسسه فرانسوی شیفت رپوجکت نشان می‌دهد که مشاهده محتوای مستهجن در اینترنت باعث فعالیت گسترده سخت‌افزارهای رایانه‌ای می‌شود و این فعالیت شدید به تولید ۳۰۰ میلیون تن کربن در سال منجر می‌شود. یک سوم این رقم مربوط به مشاهده ویدئوهای هرزه نگارانه در فضای مجازی است.
بررسی یادشده که از طریق مدل سازی رایانه ای انجام شده، نشان می دهد که مصرف انرژی ابزار دیجیتال هر سال در مجموع به اندازه ۹ درصد افزایش می یابد. ۶۰ درصد از کل انرژی مصرف شده بابت استفاده از ابزار یادشده مربوط به مشاهده ویدئوهای آنلاین است.
در گزارش یادشده توصیه شده که بخش دیجیتال باید در راستای کاهش تولید دی اکسیدکربن تولیدی توسط سخت افزارهای رایانه ای بیشتر تلاش کند و در غیر این صورت تبعات مستقیم و غیرمستقیم این پدیده بر سلامت محیط زیست غیرقابل جبران خواهد بود.
امروزه فناوری های دیجیتال مسئول تولید ۴ درصد از گازهای گلخانه ای متصاعدشده در جو زمین هستند که این رقم بیشتر از دی اکسیدکربن متصاعد شده از کل هواپیماهای غیرنظامی جهان است. پیش بینی می شود تولید و انتشار ویدئوهای باکیفیت تر در فضای مجازی این رقم را تا سال ۲۰۲۵ دو برابر کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه