ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۷ آذر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تا پایان سال همه‌ی شهرهای مازندران تحت پوشش شبکه‌ی 4G قرار می‌گیرند، گفت: با رشد 2.5 برابری بازار ICT در کشور، سهم شهرستان محمودآباد از این رشد یکصد میلیارد تومان می‌شود.
به گزارش تماس‌نیوز، مرتضی براری، معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که روز پنجشنبه صبح در همایش روز بزرگداشت مجلس در محمودآباد مازندران سخن می‌گفت، با بیان اینکه در سال گذشته 25 هزار میلیارد تومان برای توسعه‌ی ICT سرمایه‌گذاری شده است، گفت: این میزان سرمایه‌گذاری در استان مازندران به هزار میلیارد تومان می‌رسد که باعث اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌ی زیرساختی بوده است.
وی افزود: سرمایه‌گذاری انجام شده در استان مازندران در حوزه‌ی ICT باعث ۱۳ برابر شدن شبکه‌ی ارتباطی پهنای باند، توسعه‌ی زیرساخت‌های فیبر نوری، برخورداری تمام شهرهای استان از اینترنت 3G و ارایه‌ی اینترنت 4G به ۴۸ شهر استان شد.
براری با اشاره به اینکه در پایان برنامه‌ی ششم توسعه کشور باید به رشد 2.5 برابری بازار ICT کشور برسیم، اظهار کرد: به عبارت دیگر بازار این حوزه باید به بیش از 100 هزار میلیارد تومان برسد که در این میان سهم شهرستان محمودآباد بیش از 100 میلیارد تومان خواهد بود.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروزه دولت به صورت جدی به دنبال کم کردن هزینه‌های مردم با استفاده از فناوری بوده تا با ایجاد کسب‌وکار شرایط و خدمات بهتری را برای مردم فراهم سازد، تصریح کرد: مهم‌ترین سبد درآمدی استان مازندران در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، طیور و صنایع مرتبط با دریا است و با نگاه جدید به آن می‌توانیم موجب رونق اقتصادی در مازندران شویم.
وی افزود: محمودآباد تقریباً 0.12 درصد جمعیت کشور را داراست که تعداد سیم‌کارت‌های موبایل این شهرستان از تعداد جمعیت آن بیشتر است.
به گفته‌ی براری هم اکنون همه‌ی 58 شهر مازندران تحت پوشش شبکه‌ی 3G قرار دارد و هم اکنون 42 شهر این استان دارای شبکه‌ی 4G هستند که تا پایان سال تمام شهرهای مازندران تحت پوشش شبکه‌ی نسل چهارم شبکه‌ی تلفن همراه قرار می‌گیرند.
این مقام مسئول با بیان اشاره به اینکه مطابق قانون برنامه‌ی ششم توسعه‌ باید به رشد 2.5 برابری بازار ICT کشور برسیم، خاطرنشان کرد: به عبارتی دیگر در پایان سال ششم بازار ICT باید به یکصد میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه