موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱ مهر

قیمت فروش iPhone 7 32GB به نرخ ۶۴۹ دلار است. اما ساخت این دستگاه چقدر برای Apple هزینه در بر دارد؟
بر کسی پوشیده نیست که Apple همواره حاشیه سود متعادلی برای سخت‌افزارهای خود در نظر می‌گیرد. به دلیل آنکه این شرکت همواره در تلاش بوده است قیمت اجزا و مونتاژ دستگاه‌هایش را پایین نگاه دارد.
اما هزینه‌ی قطعات داخلی iPhone 7 چقدر است؟
طبق اطلاعات منتشر شده توسط IHS Markit، گوشی iPhone 7ئی که برای فروش ۶۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده، برای Apple تنها ۲۱۹.۸۰ دلار آب خورده است. البته به نرخ ۲۱۹.۸۰ دلار، بایستی ۵ دلاری هم هزینه‌ی دیگر مراحل تولید را اضافه کنیم. شایان ذکر است، به این نرخ، هزینه‌ی تحقیق و توسعه و دیگر هزینه‌های نهان اضافه نشده است.
این نرخ ممکن است پایین به نظر برسد، اما در مقایسه با سال گذشته، Apple هزینه‌ی بیشتری در قطعات متحمل شده است. هزینه‌ی مواد و قطعات  به کار  رفته در iPhone 7، تا حدودی نزدیک به پرچم‌دار جدید Samsung نیز می‌باشد. Apple همچنان به نسبت رقیب دیرینه‌ی خود، Samsung، حاشیه سود خوبی از سخت‌افزارش می‌برد.
یکی از دلایلی که هزینه‌ی تمام ‌شده‌ی iPhone 7 را نسبت به مدل‌های قبلی بالاتر برده است، طراحی مجدد بخش ذخیره‌سازی است و دلیل دیگر، استفاده از بدنه‌ی Jet Black است. ویژگی جدیدی که شکل و شمایل متفاوتی را به این گوشی ارمغان داده است.

برچسب هاCostIPHONE 7Apple
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا میدانید هزینه واقعی ساخت آیفون چقدر است؟