ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۷ اسفند

به گزارش مهر، مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال گفت: هزینه‌ی ثبت نام ناموفق افرادی که برای تعویض کارت‌های ملی نمونه قدیم خود اقدام کرده‌اند به آنان عودت داده می‌شود.
محمد علی بیگی درباره‌ی مشکلات ایجاد شده در روند پیش ثبت نام گفت: در حال حاضر تمهیداتی پیش‌بینی شده است که تا طی مرحله‌ی پایانی ثبت نام، هزینه‌ای از متقاضیان کسر نشود و این در صورتی است که تا یک ماه پیش هنوز مراحل ثبت‌ نام به پایان نرسیده بود، این هزینه کسر می شد.
وی افزود: گاهی اوقات اینترنت مشکل دارد و روند ثبت نام تا پرداخت هزینه پیش نرفته و بنابراین هزینه‌ای از متقاضی کسر نشده است که وی می‌تواند دوباره این روند را طی کند.
بیگی گفت: اما زمانی اتفاق می‌افتد که متقاضی پیش ثبت نام کرده و هزینه‌ هم پرداخت شده، اما سیستم قطع شده و فرد برای ادامه‌ی روند ثبت نام دوباره و گاهی هم سه بار هزینه‌ی ثبت نام را پرداخت کرده است.
مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال اطلاعات کامل این افراد را کامل در اختیار دارد و هزینه‌ی مازاد پرداخت شده‌ی این افراد را به حساب آن‌ها تا 72 ساعت عودت می‌دهد.
وی ادامه داد: اما چنانچه این هزینه تا 72 ساعت به آن‌ها عودت داده نشد به این افراد اجازه‌ی ثبت نام مجدد داده می‌شود که دیگر هزینه‌ای هم پرداخت نکنند.
بیگی اعلام کرد: اگر چناچه این اتفاق نیفتاد، این افراد می‌توانند از طریق شماره‌ تلفن 60902716 و 60902675 (حوزه‌ی خدمات شهروندی ثبت احوال ) که در پایگاه این سازمان موجود است، این موضوع را پیگیری کنند.
بیگی درباره‌ی افرادی که دارای تراکنش موفق بودند و هزینه‌ی ثبت نام بیش از یک بار از حساب آن‌ها کسر شده است نیز افزود: البته شمار این افراد در سراسر کشور بیش از چند 10 نفر نیست و از آن‌ها لیستی تهیه شده است و مبلغ اضافی 2 تا3 هفته به حساب این افراد بازگردانده می‌شود.
وی گفت: چنانچه در این زمینه مشکلی پیش آمد، متقاضیان می‌توانند با شماره‌ تلفن 60902205 دفتر درآمد سازمان ثبت احوال تماس بگیرند.
مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال گفت: یکی از مشکلات ما این است که مردم هنوز به ثبت نام اینترنتی عادت نکرده‌اند یا اینکه قادر به ثبت نام یا استفاده از این سیستم نیستند که به طور تقریبی 30 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه