گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ فروردين

خشک‌کن‌های دست که در توالت‌های عمومی نصب می‌شوند، زمینه‌ی انتقال باکتری‌ها، از جمله باکتری‌های خطرناک به افراد را فراهم می‌کنند. به‌ تازگی دانشمندان آمریکایی، نتیجه‌ی مطالعات خود را بر روی این وسیله در نشریه‌ی Applied and Environmental Microbiology منتشر کرده‌اند.
در طی آزمایش، میکروبیولوژیست‌ها از دانشگاه کانکتیکات، با استفاده از ظرف‌های آزمایشگاهی، سه محیط تغذیه‌ای را برای بررسی تقسیم‌بندی کردند. تعدادی از آن‌ها را در خارج از منزل، تعدادی را زیر خشک‌کن دست و دیگر ظروف را در مجاورت هوای ضعیف حاصل از فن تهویه قرار دادند.
آزمایش‌ها نشان داد که باکتری‌ها به‌طور گسترده‌ای توسط جریان هوا از خشک‌کن در ظروف رشد کرده‌اند. دانشمندان از بررسی ظروف دریافتند که میزان ۱۸ تا ۶۰ کلنی باکتری در ظروف زیر خشک‌کن، ۵ تا ۱۲ کلنی در ظرف مجاور فن تهویه و به‌ طور متوسط کمتر از یک کلنی باکتری در ظرف موجود در هوای آزاد شکل‌ گرفته است. در میان کلنی‌های یافت شده، باکتری با نام باسیلوس سابتلیس Bacillus subtilis یافت شد.  این باکتری در خاک یافت می‌شود و برای انسان‌ها بی‌خطر است، اما دانشمندان می‌گویند که خشک‌کن‌ها می‌توانند میکروب‌های حتی خطرناک‌تر را در خود جای دهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه