گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ آذر

فناوری پیچیده‌ی تشخیص چهره در مرکز و راس بسیاری از ابداعات امنیتی ناخوشایند چینی وجود دارد. با ۲۰۰ میلیون دوربین نظارتی که بیش از چهار برابر تعداد آن‌ها در ایالات متحده است، سیستم‌های تشخیص چهره‌ی چین اعضای اقلیت مسلمان اویغوری را ردیابی می‌کند، جلوی ورود به خانه‌های گروهی را سد می‌کند، و بدهکاران را با نمایش چهره‌هاشان بر روی بیلبوردها شرمگین می‌کند.
به نظر می‌رسد برخی از اینگونه استفاده‌ها در حال باز کردن راه خود به ایالات متحده هستند و قبل از اجرایی شدن آن‌ها، ائتلافی از منافع عمومی و خصوصی تلاش می‌کنند در این مورد هشدار دهند.
AI Now، گروهی وابسته به دانشگاه نیویورک است و اعضای آن کارمند شرکت‌های فناوری چون گوگل و مایکروسافت هستند. در مقاله‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر شد، این گروه از دولت‌ها خواست برای استفاده از هوش مصنوعی و فناوری تشخیص چهره، قبل از اینکه این‌ها بتوانند پایه‌های آزادی مدنی را تضعیف کنند، قوانینی تنظیم کنند.
محققان AI Now به خصوص نگران چیزی هستند که "تشخیص تاثیر" نامیده می‌شود، این عنوان تلاش می‌کند احساسات افراد را شناسایی کند و با استفاده از یادگیری ماشین، آن‌ها را کنترل کنند.
در اواخر روز پنج‌شنبه، Brad Smith، ریاست مایکروسافت برخی نگرانی‌ها را در سخنرانی‌اش در موسسه‌ی Brookings مطرح کرد. وی گفت: ما معتقدیم دولت‌ها در سال ۲۰۱۹ بایستی سازگاری قوانین برای تنظیم این فناوری را آغاز کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه