ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ دي

اطلاع‌رسانی درباره‌ی ورود رجیستری به مقابله با گوشی‌های قاچاق بلک‌بری، گوگل پیکسل و موتورولا به نسبت محصولات اپل، دیرتر انجام شد.
فاز دوم اجرای طرح ملی رجیستری گوشی‌های تلفن همراه از چهاردهم آذر ماه سال جاری با تصمیم کارگروه ساماندهی و مقابله با قاچاق موبایل، آغاز شد و تمامی مدل‌های گوشی و تبلت اپل را مشمول دانست.
با توجه به اینکه از مدت‌ها پیش (در طول فاز نخست) به مشترکان هشدار داده شده بود که نسبت به خریدهای خود دقت نظر داشته باشند و تا پیش از ورود به مرحله‌ی اعمال سیاست‌ها، خریدهای خود را انجام دهند زیرا به محض اجرای فاز دوم تنها محصولات وارد شده به کشور از مبادی قانونی، رجیستر خواهند شد.
اما نکته‌ای که وجود دارد، متقاضیان خرید محصولات اپل 10 روز پیش از اجرای فاز دوم نسبت به این تصمیم آگاه شدند اما متقاضیان خرید گوشی‌های بلک‌بری، گوگل پیکسل و موتورولا که در مرحله‌ی بعدی رجیستری مورد اعمال سیاست‌های آن قرار می‌گیرند، تنها پنج روز زودتر از این تصمیم مطلع شدند.
بنابراین پیش‌بینی می‌شود بازه‌ی زمانی اطلاع تا اعمال سیاست‌ها رفته رفته کمتر شده و به گونه‌ای شود که متولیان این امر موضوع اعمال سیاست‌ها را به صورت بر لحظه اعلام کنند و به این ترتیب کلیه برندهای محصولات دیجیتال دارای سیم‌کارت را تحت پوشش قرار دهند.
متقاضیان خرید گوشی‌های بلک‌بری، گوگل پیکسل و موتورولا براساس اعلام متولیان امر رجیستری، تنها تا ساعت 24 روز جمعه (8دی) فرصت خواهند داشت تا خرید خود را به شکل آزادانه انجام دهند اما بعد از این بازه‌ی زمانی، حتما باید محصولاتی از این برندها را خریداری کنند که وارداتشان قانونی بوده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه