ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ارائه‌ی صد درصدی اظهارنامه‌های مالیاتی امسال را نشانه‌ی رشد و پیشرفت دولت الکترونیک در کشور دانست.
«رسول سرائیان» در روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی افزود: ثبت الکترونیک این میزان اظهارنامه به گفته‌ی رئیس سازمان امور مالیاتی، برای نخستین‌بار در کشور رخ داده که نشان‌دهنده‌ی رشد خدمات الکترونیک در زیرساخت دولت الکترونیک است.
سرائیان ادامه داد: هر چه دولت الکترونیک از رشد و توسعه‌ی بیشتری برخوردار شود، کاهش هزینه‌ها، افزایش رفاه مردم، بهبود شفاف‌سازی و جلوگیری از رانت و رانت خواری را به همراه دارد.
وی گزارش سازمان ملل متحد درباره‌ی رشد ۳۰ رتبه‌ای شاخص خدمات الکترونیکی در ایران را افتخارآمیز و نشانه‌ای درباره‌ی تلاش برای توسعه دولت الکترونیکی در کشور دانست.
سرائیان برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) را که از شنبه‌ی آتی (ششم مردادماه) در تهران آغاز به کار می کند، مهم‌ترین رویداد برای بخش فناوری اطلاعات برشمرد.
به گفته‌ی وی، امسال ۴۱ دستگاه اجرایی کشور با ۳۱۴ عنوان خدمت الکترونیکی در این نمایشگاه حضور دارند. خدمات دولت همراه و کارپوشه‌ی ملی ایرانیان نیز در نمایشگاه مردم معرفی می‌شود. وی در پاسخ به ایرنا درباره‌ی اتصال دستگاه‌ها به سامانه‌ی دولت الکترونیک گفت: در نمایشگاه الکامپ روزنامه‌ی رسمی قوه قضاییه به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل می‌شود تا نخستین گام اجرای دولت الکترونیک در این قوه برداشته شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه