گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ دي

علی‌بابا با اینتل بر روی "فناوری ردیابی ورزشکار" جدیدی مجهز به هوش مصنوعی همکاری می‌کند. این غول محاسبات رایانش ابری و تجارت الکترونیک چینی می‌گوید این تکنیک می‌تواند یک "تغییر بازی" از لحاظ سرگرمی برای مخاطبان باشد.
این فناوری که بر روی پلتفرم علی‌بابا اجرا می‌شود، "اطلاعات بیومکانیک حقیقی پیچیده" را در اختیار مربیان قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها به تجزیه و تحلیل عملکرد ورزشکاران و ارائه‌ی تکنیک‌های جدید تمرینی بپردازند.
برای به دست آوردن اطلاعات، این سیستم از ترکیبی از چندین دوربین ویدئویی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق استفاده می‌کند که می‌تواند اشکال سه بعدی از ورزشکاران در حین تمرین یا رقابت را استخراج کند. این فناوری همچنین توسط تهیه‌کنندگان تلویزیونی که بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را پوشش می‌دهند، قابل بهره‌برداری است.
Holger Mueller، تحلیلگر فناوری Constellation Research Inc. به SiliconANGLE گفت، بازی‌های المپیک مرحله‌ی عالی برای نشان دادن فناوری‌های جدید شرکت‌ها است. وی ادامه داد: "ردیابی سه بعدی ورزشکار نمایش کاملی است چراکه نیاز به پردازنده‌های فوق سریع و رایانش برای اجرای آن‌ها، ذخیره، و ارائه دارد."
همکاری اینتل و علی‌بابا بر اساس روابطی است که این دو قبلا برای ساخت پلتفرم محاسباتی Joint Edge برای شرکت‌ها و ایجاد سیستم‌های مبتنی بر رایانش ابری آغاز کرده بودند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه