ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۲ مهر

به گزارش پیوست، بانک رفاه کارگران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه زیرساخت‌های صندوق سرمایه‌گذاری و ایجاد شتاب دهنده در رویداد رفاتک چلنج امضا کردند. مدیرعامل بانک رفاه کارگران در این رویداد اعلام کرد این تفاهم نامه قرار است باعث تسهیل فعالیت استارت آپ‌ها از نظر مالی و رگولاتوری شود.
محمدعلی سهمانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران در مورد جزئیات تفاهم‌نامه به پیوست گفت: «با توجه به اینکه رسالت معاونت علمی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فین‌تک‌هاو استارت آپ‌ها است، قطعا می‌تواند در سرمایه‌گذاری و تامین مالی یاری‌کننده بانک رفاه باشد. با این کمک‌ها بانک رفاه می‌تواند سرویس بهتری به استارت‌آپ‌ها عرضه کند.»
او ادامه داد: «معاونت علمی همچنین می‌تواند دربخش‌هایی چون رگولاتوری نیز ما را یاری دهد. چون گاه قوانین چالش و مانع برای توسعه استارت آپ‌ها هستند. اما معاونت علمی با رایزنی با سایر دستگاه‌ها می‌تواند تسهیل‌کننده قعالیت کسب وکارها باشد.»
در مراسم رفاتک چلنج که  امروز بعد از ظهر (۲۱ مهرماه) با حضور فعالان استارت‌آپی، فین‌تک‌ها و بانک‌ها برگزار شد، بانک رفاه نیازهای فناورانه خود را در قالب سه ارائه عرضه کرد و کسب و کارها ۲۰ روز فرصت دارند راهکارهای خود را در مورد این نیازها ارائه دهند.
هادی ویسی، مدیرعامل رفاتک در مورد مراحل انتخاب استارت آپ‌ها بیان کرد: «تا ۱۰آبان کسب و کارها فرصت دارند ایده‌های خود را در مورد نیازهای بانک رفاه ارائه دهند تا ۲ آذر این راهکارها را بررسی می‌کنیم و با استارت آپ‌ها هم جلساتی برگزار می‌کنیم. در دی ماه نیز از بین راهکارها ۳ کسب و کار را برای عقد قرارداد برمی‌گزینیم.»
او همچنین توضیحاتی در مورد مرکز رفاتک ارائه داد: «در اریبهشت ماه سال جاری مرکز نوآوری رفاتک به صورت مستقل در کنار دانشگاه شریف راه اندازی شد.در این مدت ١۶٩ طرح بررسی کردیم، ١٠ طرح تایید شدند و۵ طرح تایید نهایی شدند و به مرحله قرارداد رسیدیم تا سرمایه جذب کنند.»
ویسی در مورد حمایت از استارت آپ‌ها در رفاتک بیان کرد: «مرکز نوآوری تنها آورده مالی برای استارت آپ‌ها ندارد بلکه پذیرفته شدن در این مرکز اعتبار، اعتماد و بازار بانک رفاه را برای استارت آپ‌ّها به همراه خواهد داشت.»
در این مراسم محمدعلی سهمانی، مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به اینکه بانک رفاه بستر مناسبی برای ایده‌‌های نوآورانه ایجاد کرده است،گفت: « نیاز امروز بانکداری دیجیتالی شدن است و وزارت اقتصاد هم به بانک‌ها تکلیف کرد تا مدل کسب وکاری جدید خود را براین اساس طراحی کنند. سند تجاری بانک رفاه هم براساس دیجیتالی شدن تدوین شد و در حال بستن قرارداد با شرکت‌ها و کسب و کارهای نوپا هستیم.»
او ادامه داد: «بانک رفاه  سال گذشته مرکز نوآوری را ایجاد کرد و هدف از آن حمایت از فین‌تک‌ها و کسب و کارهای نوپا است. این حمایت‌ها در قالب سرمایه‌گذاری و مشارکت صورت می‌گیرد. ایجاد این مرکز باعث شده است تا بانک رفاه با دانشگاه‌های مطرح کشور ارتباطات قوی ایجاد کند.»
او با بیان اینکه مرکز نوآوری از زمان تشکیل در رویدادهای متفاوت شرکت کرده است، شرکت در رویداد اینوتکس را بسیار اتفاق خوبی دانست و بیان کرد: «در خرداد ماه سال جاری در رویداد اینوتکس شرکت کردیم. دراین رویداد ٨٠ شرکت و استارت‌آپ حضور داشتند،١۵ طرح را در اینوتکس انتخاب کردیم. ۴طرح نیز هم‌اکنون در مرحله انعقاد قرارداد هستند و سرمایه جدب کردند.»
در ادامه علیرضا دلیری، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: «به تازگی تحقیقی انجام شده است و براساس آن ٢درصد از مردم سوئد به بانک مراجعه می‌کنند و ٩٨ درصد خدمات بانکی را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند.رشد فین‌تک‌ها در این سالها در ایران قابل توجه بوده است و در آینده‌ای نه چندان دور اتفاقی که برای سوئد افتاد، برای ایران نیز رخ می‌دهد.»
او ادامه داد: «بانک‌ها در چندسال اخیر در الکترونیکی شدن خدمات رشد خوبی داشتند ولی باید به سمت دیجیتالیزه شدن برویم.»
دلیری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر مردم به استفاده از خدمات استارت آپ‌ها عادت کرده‌اند،بیان کرد: «یکی از خدماتی که مردم در طول روز از آن بسیار استفاده می‌کنند، خدمات بانکی است. با توجه به اینکه فین‌تک‌ها رشد زیادی کردند، اگر نتوانیم فین‌تک‌ها را توسعه دهیم از قطاری که در حال حرکت است جا خواهیم ماند» به گفته دلیری کسب و کارهای سنتی نیز نباید از قطار تکنولوژی جا بمانند و مجبور هستند خود را با فناوری‌های نوین هماهنگ کنند.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه