ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲ مهر

به گزارش پیوست، احراز هویت آنلاین این روزها به یکی از ابزارهای اصلی ارائه سرویس از سوی دولت تبدیل شده است و بورس اولین جایی بود که احراز هویت آنلاین را در زیرمجموعه خود پذیرفت و متقاضیان دریافت کد بورسی توانستند از طریق اپلیکیشن‌های مختلف احراز هویت شوند. در این میان «سیگنال» یکی از پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌هایی بوده که تاکنون توانسته‌است متقاضیان ورود به بورس را احراز هویت کند به گونه‌ای که مدیرعامل شرکت پارت خالق و ارائه دهنده اپلیکیشن سیگنال در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی پیوست اعلام می‌کند که تاکنون از طریق این اپلیکیشن ۲ میلیون نفر احراز هویت شده‌اند. حال آنها در حال توسعه ارائه سرویس خود به کاگزاری‌ها هستند تا بتوانند احراز هویت کارگزاری‌ها را نیز به صورت غیرحضوری انجام دهند.
علی رسولی‌زاده، مدیرعامل پارت اعلام کرد: «این تیم قصد دارد با به‌روزرسانی‌هایی که به زودی روی سیگنال انجام می‌دهد،تمامی شهروندان بتوانند با استفاده از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی تک‌سهم‌ها و سبد سهام خود را پیش‌بینی کنند.»
شرکت دانش‌بنیان پارت سال ۹۲ با هدف کمک به توسعه و گسترش بازار سرمایه کشور با بهره‌گیری از هوش مصنوعی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در راستای هدف خود محصولات گوناگونی راه‌اندازی کردند،محصولاتی چون سرویس احراز هویت دیجیتالی «سیگنال»،سرویس اعتبارسنجی افراد حقیقی «مرآت» و سرویس مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری «رسام». این شرکت آنچنان شناخته شده نبود تا اینکه رونق خرید و فروش سهام و به تبع آن دریافت کدبورسی و احراز هویت سجامی در ماه‌های اخیر سبب شد تا سرویس «سیگنال» این مجموعه سرزبان‌ها افتد.
علی رسولی‌زاده،مدیرعامل شرکت پارت خالق پلتفرم سیگنال همچنین علاوه بر روند شکل‌گیری فعالیت این شرکت، از تاثیر هوش مصنوعی بر احراز هویت دیجیتالی و برنامه‌های آینده این شرکت برای ساختارمندکردن سبد دارایی‌های مردم سخن گفت.
موفقیت ناگهانی سیگنال در بحث احراز هویت برای دریافت کد بورسی بسیار تعجب‌برانگیز بود که رسولی‌زاده در مورد این رشد و موفقیت گفت: «ما در شرکت پارت ۲ واحد مجزا از هم داریم؛ اول «گروه نرم‌افزاری پارت» و دوم «مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت» و بیش از سه چهارم نیروهای شرکت را این دو واحد فنی و های‌تک تشکیل می‌دهند.»
او ادامه داد: «ما سرویس‌‌‌های نرم‌افزاری و زیرساختی را از پیش تولید کرده بودیم. در حوزه هوش‌مصنوعی هم سرمایه‌گذاری بزرگی انجام دادیم هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ نیرو در مرکز تحقیقات هوش مصنوعی ما فعالیت می‌کنند و می‌توانم بگویم بزرگترین تیم هوش مصنوعی در کشور هستیم و این تیم بیش از ۱۰۰ محصول هوش‌مصنوعی را توسعه داده است.»
وجود امکانات گوناگون چون پیش‌بینی قیمت رمزارز و پیش‌بینی بازار طلا و سکه روی سیگنال این سوال را ایجاد کرده است که واقعا سیگنال در چه حوزه‌ای فعالیت می‌‌کند. رسولی‌زاده در پاسخ به این سوال گفت: «یکی از اهداف مهم افراد در زندگیشان مدیریت ثروتشان است. ثروت مشخصی دارند و می‌خواهند ارزش آن را حفظ کنند. این حفظ ارزش ثروت از یکسری مسیر مشخص صورت می‌گیرد. افراد می‌توانند با کمک ابزارهایی سبد دارایی خود را شکل دهند.»
او در ادامه افزود: «ما همینجور که سیگنال را راه‌اندازی کردیم، دارایی مردم را که در سبد مالی قرار می‌گیرد را شناسایی و اطلاعاتشان را گردآوری کردیم. در مورد سبد دارایی‌ها تولید محتوا هم صورت گرفت و از طریق سیگنال در اختیار مردم قرار دادیم. در ابتدا وارد سه حوزه اصلی بازار یعنی سهام، صندوق سرمایه‌گذاری و اوراق بدهی شدیم. بازار ارز و طلا یکی دیگر از بازارهایی است که مردم خیلی به آنها علاقه دارند. به همین خاطر محتوای مربوط به این بازار را تولید و در اختیار مردم قرار دادیم.»
به گفته رسولی‌زاده بحث رمزارزها موضوعی بعدی است که تیم سیگنال به آن پرداخت چون رمزارزها یک حقیقت در دنیای مدرن هستند و در بلند مدت در این بازار راه خود را پیدا خواهد کرد. او همچنین تاکید کرد: «بخشی از مردم وارد بازار رمزارزها شدند. خیلی خوب است که با آگاهی وارد چنین بازاری شوند. ما هم محتوای مربوط به آن را در سیگنال تهیه کردیم.»
بر اساس گفته‌های مدیرعامل شرکت پارت، آنها سعی کردند سبد دارایی‌های افراد را در یک ساختار به صورت منسجم در اختیار مردم قرار دهند تا برای مدیریت آنها به ساختارها و سازمان‌های مختلف مراجعه نکنند. او همچنین افزود: «درخواست‌های دیگری هم کاربران دارند تا بازار ملک و خودرو را هم به برنامه اضافه کنیم. در حقیقت ما سعی کردیم تا از دارایی‌هایی که محدود هستند و کشش نقدینگی کشور را ندارند، اجتناب کنیم. هجوم مردم به سمت این دارایی‌ها باعث سخت‌شدن زندگی خودشان می‌شود. ما در تلاش هستیم تا به سمت دارایی‌های مولدتر و مفیدتر، حرکت کنیم. ابزار آشنایی با آنها و معامله آنها را هم کم‌کم در اختیار مردم قرار می‌دهیم.»
او در پاسخ به سوال دیگر درمورد اینکه فعالیت سیگنال روی رمزارزها با توجه به شرایط کشور و تحریم‌ها چقد جدی است، گفت: «رمزارزها پدیده دنیای مدرن هستند و هر پدیده در ابتدای ورود خود به بازار با مقاومت‌هایی مواجه می‌شود. البته نه تنها در ایران در اکثر کشورهای دنیا در مقابل این پدیده عکس‌العمل‌های مختلفی را نشان می‌دهند؛ اما به نظر می‌رسد روزی لاجرم باید همه به سمت رمزارزها حرکت کنند. ما هم با توجه به تقاضای بسیار کاربران در مسیر اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در مورد رمزارزها هستیم.»
به گفته رسولی‌زاده اگر زمانی مجوزهای لازم صادر و زیرساخت‌هایش آماده شد، در آنصورت زیرساخت‌های معاملات رمزارز را نیز فراهم خواهند کرد؛ اما در حال حاضر جز تولید محتوا قصد فعالیت دیگری در حوزه رمزارزها ندارند.
یکی از انتقاداتی که به سیگنال و در کل اپ‌های احراز هویت دیجیتال می‌شود، افزایش سرعت افراد به بورس است، به عقیده بسیاری از افراد این ابزارها موجب شده تا مردم اگر از سواد مالی کافی نیز برخودار نیستند اقدام به ورود به بورس کنند. رسولی زاده در جواب این انتقاد گفت: « توجه داشته باشید که بسیاری از افراد برای فروش و نقد کردن سهام عدالت خود وارد بورس شدند.»
او تاکید کرد که پیش‌نیاز ورود مستقیم به بورس و خرید سهام سواد مالی است و مردم باید برای ورود به بورس سواد مالی داشته باشند. برای افرادی هم که سواد مالی ندارند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شود.
او این گفته را که تکنولوژی باعث به وجود آمدن حباب بورس می‌شود را کامل رد کرد. او در ادامه اضافه کرد: «الان نقدینگی کشور به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. این عدد عجیبی است. این حجم نقدینگی در هر بازاری که وارد شود، باعث متورم شدن آن بازار می‌شود. حالا این بازار مسکن باشد یا خودرو و ارز، تفاوتی ندارد. الان هم این نقدینگی وارد بازار بورس شده است. البته این مورد برخلاف آنچیزی که تصور می‌شود، به نفع کشور است. یعنی به جای اینکه نقدینگی وارد بازار ارز شود و همه آسیب ببنیند، وارد بازار بورس شده. تکنولوژی این مسیر را تسهیل می‌کند و اتفاقا به نفع بازار است.»
سیگنال در چند مرحله هویت افراد را احراز و تایید می‌کند و رسولی‌زاده در صحبت‌‌های خود در لایو اینستاگرامی به این مراحل اشاره و بیان کرد: «احراز هویت در جهان استانداردهایی دارد و در بسیاری از کشورها راه‌اندازی شده است. در کشور ما در حالت عادی راه‌اندازی چنین قابلیتی سال‌ها به طول می‌انجامید چون نهادها و ارگان‌ها عادت داشتند تا افراد را به صورت حضوری احراز هویت کنند؛ اما کرونا در کنار ضررهایی که داشت، فوایدی هم داشت. ما از گذشته سرویس احراز هویت را راه‌اندازی کرده بودیم.»
او ادامه داد:‌«به وسیله این سیستم عکس فرد را با عکس او در سامانه‌های حاکمیتی تطبیق می‌دهیم. این اولین فعالیتی است که فرد در راستای احراز هویت انجام می‌دهد. سپس کاربر باید ویدیویی ضبط کند و تصویر او با ویدیو باید هماهنگ باشد. مورد مهم دیگر این است که فرد زنده باید احراز هویت شود و باید مطمئن باشیم که کاربرمان زنده است. در این مورد به صورت اتفاقی به فرد متن‌هایی داده می‌شود و او باید متن‌ها را بخواند. متنی که فرد خوانده به سرورهای هوش مصنوعی منتقل می‌شود. سپس با استفاده از سرویس تبدیل صوت به متن، صدای کاربر به متن تبدیل می‌شود و با متنی که به فرد داده شد، مقایسه می‌شود. همزمان هوش مصنوعی بررسی می‌کند که آیا کلماتی که ادا می‌شوند با عضلات فرد و حالت صورت و طرز ادای کلمات او هماهنگ است یا خیر.»
در این مدت افراد بسیاری از خارج کشور سعی کردند تا احراز هویت شوند و این موضوع در حالی است که احراز هویت تنها برای افراد برای افراد داخل کشور صورت می‌گیرد که دراین مورد به گفته مدیرعامل پارت هوش مصنوعی به کار رفته در سیگنال می‌تواند با توجه به الگوریتم‌هایی تشخیص ‌دهد که فرد خارج از کشور است.
رسولی‌زاده همچنین در مورد احراز هویت افرادی که توانایی خواندن ندارند یا نابینا هستند نیز گفت: «برای افرادی که نمی‌توانند متن فارسی بخوانند یا توانایی خواندن متن را نداشتند، سیستم «کپچای ژست حرکتی» را راه‌اندازی کردیم تا از طریق ژست‌های حرکتی، آنان قابل شناسایی شوند. اخیرا برای نابینایان امکانی برای احراز هویت فراهم کردیم که منتظر مجوزهای لازم هستیم تا از این قابلیت رونمایی کنیم.»
رسولی‌زاده در مورد بحث حضور افراد در بورس درحالی که سواد خواندن و نوشتن را ندارند گفت: «بسیاری از این افراد قرار نیست به صورت مستقیم وارد بحث بورس و سهام شوند. بلکه پیشتر سهام عدالت در اختیار آنها قرار دارد، حال او می‌خواهد سهام خود را بفروشد. این افراد هم باید احراز هویت شوند. حتی افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم دارند، باید احراز هویت شوند.»
مدیرعامل مجموعه پارت در ادامه به تضمین امنیت داده‌های مردم در سیگنال اشاره کرد و گفت: «ما با داده‌‌های متفاوتی روبه‌رو هستیم. برخی از آنها داده‌های عمومی هستند و از طریق سیگنال در اختیار مردم قرار می‌گیرد؛ مانند اطلاعات مربوط به بازارهای مالی گوناگون. دوم داده‌های اختصاصی مربوط به مردم است. ما تحت نظارت بورس هستیم و از این سازمان مجوز دریافت کردیم. طبق قوانین سازمان نمی‌توان داده‌های شخصی مردم را نگهداشته و از آن استفاده کرد.»
او در گفت‌وگوی شب گذشته در مورد اینکه چرا سهم بازار سیگنال از احراز هویت نسبت به باقی سرویس‌ها افزایش یافت، گفت: «در یک بازه‌ زمانی تقاضا برای احراز هویت بسیار زیاد بود. حتی روزهای ابتدایی چند صد هزار درخواست وارد سیستم می‌شد. بنابراین باید سرویسی وجود داشته باشد تا از نظر تکنولوژی و زیرساختی بتواند این حجم از اطلاعات را مدیریت کند. ما از قبل هم از نظر نرم‌افزاری و هم از نظر هوش مصنوعی زیرساخت‌هایی را آماده کرده بودیم. به همین خاطر توانستیم با سرعت بالایی درخواست مردم را پاسخ دهیم. ما کمترین میزان «از دسترس خارج شدن سرویس» را داشتیم.»
بسیاری از کاربران دیشب در لایو اینستاگرامی از «در لحظه نبودن» سیگنال انتقاد کردند که رسولی‌زاده در توضیح این مورد گفت: «روزهای اولیه درخواست‌ها بسیار زیاد بود. ما هم از سرویس‌های حاکمیتی استفاده می‌کنیم. این سرویس‌ها گاه از دسترس خارج می‌شوند. در آن زمان ما سرویس خود را از دسترس خارج نمی‌کردیم بلکه کاربران را در صف نگه می‌داشتیم تا مشکل سرویس‌های حاکمیتی برطرف شود. هم‌اکنون کمی از حجم اولیه درخواست احراز هویت کاسته شده است. این روزها هم مردم به جای اینکه به بازار بورس هجوم آورند، از آن فاصله می‌گیرند. به همین خاطر سیستم ما هم مشکلی ندارد.»
رسولی‌زاده در صحبت‌های خود تاکید دارد که مردم باید برای ورود به بورس سواد مالی خود را افزایش دهند، به همین خاطر در صفحه اینستاگرامی سیگنال به صورت ساده مفاهیم مالی تعریف شده است. البته علاوه بر شبکه اجتماعی، شرکت پارت برای افزایش سواد مالی مردم فعالیت‌های دیگر هم انجام داده است که رسولی‌زاده در مورد آنها گفت: «تکنولوژی یک ابزار و زیرساخت است. در کنار آن باید دانش هم وجود داشته باشد. در دنیا در کنار سوادهای مختلف چون سواد رسانه‌ای، سواد مالی هم داریم. شاخص سواد مالی در دنیا هرساله سنجیده می‌شود. ایرانی‌ها متاسفانه در طبقه‌بندی بین‌المللی جزو افراد بی‌سواد مالی محسوب می‌شوند.»
او ادامه داد: «عکس‌العمل اکثر افراد در مواجه با اتفاقات حرکات هیجانی و سریع است. مردم ما هراتفاقی که در کشور رخ می‌دهد، به سمت دارایی‌های فیزیکی هجوم می‌برند. این در حالی است که دارایی‌های فیزیکی هیچ‌گاه کشش نقدینگی کشور را ندارند. به همین خاطر ما به سمت سواد مالی حرکت کردیم. آکادمی هوش مالی را راه‌اندازی کردیم و سرمایه‌گذاری بزرگی روی تولید محتوای آموزشی سواد مالی و هوش مالی کردیم تا افراد با بالابردن دانش خود بتوانند از این زیرساخت‌ها و ابزارها به صورت مفید استفاده کنند.»
او در مقابل تقاضای کاربران در گفت‌وگوی شب گذشته در مورد وضعیت بازار سهام گفت: «حجم نقدینگی در کشور به طرز عجیبی در حال افزایش است. مهرماه سال گذشته شاخص بازار بورس حدود ۳۰۰ واحد بود. اواخر سال گذشته به ۵۰۰ واحد رسید و امسال در بازه زمانی ۲ میلیون واحد را رد و دوباره به یک و ۵۰۰ واحد کاهش پیدا کرد. یعنی در یک سال گذشته شاهد افزایش حدود پنج برابری شاخص بورس بودیم. اکثر افراد در بازار بورس نگران هستند؛ اما باز هم سود قابل توجهی می‌کنند. هم‌اکنون کاربرانی بیشتر نگران هستند که روزهای آخر وارد بورس شدند. در اصل آنها در ضرر هستند.» او ادامه داد: «برخی می‌گویند چرا دولت برای بورس کاری نمی‌کند. در صورتی که حجم بورس به قدری بزرگ شده است که دولت هم نمی‌تواند کاری کند. این روال طبیعی بورس است. افراد باید این روند را تحمل کنند.»
علی رسولی‌زاده، در مورد چگونگی آغاز به کار شرکت پارت در گفت‌و‌گوی شب گذشته گفت: «مجموعه پارت هفت سال است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده است. به نوعی افراد فعال در بخش مالی و تکنولوژی برای تشکیل این شرکت دور هم جمع شدیم. براساس تجربیات قبلی دوستان تصمیم گرفتیم تا مجموعه‌ای فعال در حوزه مالی و فین‌تک راه‌اندازی کنیم. یعنی هم به جنبه مالی و هم به جنبه فناوری و هوش مصنوعی باهم بپزداریم.»
او ادامه داد: «پیشتر به صورت B2B فعالیت می‌کردیم. فعالیت به صورت B2B در ایران کار بسیار مشکلی است. چون بیشتر کارفرماها دولتی یا مجموعه‌‌های وابسته به دولت هستند،عقد قرارداد و تعامل با آنها بسیار دشوار است. در ایران همچنین پدیده‌ای به نام بیمه تامین اجتماعی و بیمه قرارداد داریم که تاثیر بسیار بدی روی قراردادها دارد. وقتی پارت را راه‌اندازی کردیم تصمیم گرفتیم که به صورت B2C فعالیت کنیم و محصولی برای مصرف‌کننده نهایی تولید کنیم. محصول ما نیاز مصرف‌کننده نهایی را پوشش دهد.»
بر اساس گفته‌های رسولی‌زاده یکی از محصولات شرکت پارت، سرویس مرآت است که در حوزه اعتبارسنجی افراد حقیقی فعالیت می‌کند. او در توضیح این سرویس گفت: «من در گذشته در شرکت‌های خارجی رتبه‌بندی فعال بودم. یکی از مشکلات کشور هم بحث اعتبارسنجی افراد حقیقی بود. به همین خاطر به سراغ این موضوع رفتیم و این سرویس را پیاده‌سازی کردیم و موفقیت آمیز بود.»
او ادامه داد: «تاکنون ۲ و نیم میلیون نفر از طریق سامانه مرآت اعتبارسنجی شدند. سیستم بانکی به این افراد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده است. این محصول توانسته آینده افراد در بازپرداخت تسهیلات را با خطای یک هزارم پیش‌بینی کند.»
مجموعه پارت همچنین سرویس‌های متعدد دیگری چون سیگنال، رسام، ثبت‌یار، سپام و فراشناسا را راه‌اندازی کرده است. او در مورد چرایی تعدد بالای این سرویس‌ها در مجموعه پارت گفت: «من قبول دارم که تعداد سرویس‌ها بالاست؛ اما این تعداد بالا بی‌دلیل نبوده است. همانطور که به مردم می‌گوییم که سبد سهام داشته باشند. ما به عنوان مجموعه‌ای که رشد سریعی دارد و کاملا جزو بخش خصوصی است و به نهادی وابسته نیست، باید مجموعه‌ای از محصولات را داشته باشیم تا در صورت موفق نبودن یکی از محصولات، فعالیت مجموعه دچار اختلال نشود.»
او در ادامه اضافه کرد: «تعدد سرویس‌ها در راستای هدفی است که برای خود مشخص کردیم. همه این سرویس‌ها  B2C است و هم به حوزه مالی پرداختیم و هم هوش مصنوعی و تکنولوژی. به صورتی که این دو یکدیگر را پوشش دهند و در کنار هم ارزش افزوده خوبی ایجاد کنند. اگر می‌توانستیم بخشی از این سرویس‌ها را از دیگران تامین کنیم،خودمان به آن نمی‌پرداختیم؛ اما سرویس خوبی از مجموعه‌های دیگر دریافت نکردیم.»
رسولی‌زاده همچنین به صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر مجموعه پارت هم اشاره کرد و گفت: «صندوق سرمایه‌گذاری پارت با۲۰ میلیارد سرمایه ذیل سازمان بورس در حال فعالیت است و به صورت خاص روی هوش مصنوعی و فین‌تک سرمایه‌گذاری می‌کند.»
او تاکید کرد که آنها روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری‌ زیادی انجام داده‌اند و در شرایط فعلی بزرگترین دیتاسنتر هوش مصنوعی کشور را ایجاد کرده و بیشترین تعداد (پردازنده گرافیکی) GPU توسط مجموعه آنها تهیه شده است از همین روست که آنها توانسته‌اند  زیرساخت احراز هویت را ایجاد کنیم.
بر اساس گفته‌های رسولی‌زاده این مجموعه سرویس GPU AS A SERVICE یا «ارائه پردازنده گرافیکی به صورت سرویس» آماده کرده و به زودی رونمایی می‌شود تا شرکت‌ها و متخصصان، سرویس GPU را به صورت ابری از شهاب یا شبکه هوشمند ابری شرکت پارت دریافت کنند. او همچنین عنوان کرد که این مجموعه صندوق VC پارتیان را راه‌اندازی کرده‌ تا از همه صاحبان ایده در حوزه هوش مصنوعی و فین‌تک حمایت کند.
ارائه سرویس‌های گوناگون در حوزه مدیریت سبد دارایی‌ها این سوال را ایجاد می‌کند که آیا مجموعه پارت می‌خواهد به مجموعه‌ای بدل شود که آینده بازار بورس را توسط هوش مصنوعی پیش‌بینی کند و براساس آن به کاربران خود پیشنهادهایی ارائه دهد؟
رسولی زاده در این مورد اعتقاد دارد که پارت به مرور وارد چنین فعالیت‌هایی می‌شود و سرویس‌هایی را در این زمینه به زودی رونمایی می‌کند. او در توضیح بیشتر گفت: «بورس ایران زیرمجموعه اکوسیستم اقتصادی کشور است. در بورس فرآیندهای مختلف با متغیرهای داخلی و خارجی با هم در ارتباط هستند. به خاطر تحریم‌ها این ارتباطات داخلی‌تر شده و متغیرهای خارجی توانایی تاثیر روی اقتصاد کشور را ندارند.هوش مصنوعی توانایی تجزیه تحلیل هر مساله‌ای را دارد و ما از هوش مصنوعی برای بینایی ماشین و پردازش تصویر و ویدیو و صوت و گفتار استفاده می‌کنیم و تجزیه و تحلیل بسیاری از این موارد سخت‌تر از بورس است. اتفاق‌هایی که در بورس می‌افتد عجیب و غریب نیست بلکه قابل درک و فهم است. ابزارهایی که ما در اختیار داریم این کار را با دقت قابل قبولی می‌توانند انجام دهند.» به گفته رسولی‌زاده در نسخه‌های آتی سیگنال از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی برای پیش‌بینی تک‌سهم‌ها و سبد سهام استفاده خواهد شد.
با اینکه احراز هویت به صورت دیجیتالی در کارگزاری‌های امکان‌پذیر نیست؛ اما رسولی‌زاده در پایان گفت‌وگوی خود در لایو اینستاگرامی پیوست از آغاز همکاری پارت با کارگزاری‌ها برای احراز هویت دیجیتالی خبر داد و گفت: «همکاری با کارگزاری‌ها را آغاز کردیم و سرویس احراز هویت را در اختیار کارگزاری‌ها هم قرار خواهیم داد تا آنها هم مشتریان خود را بدون مراجعه حضوری احراز هویت کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه