اپلیکیشن
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

شبکه های اجتماعی همواره به دنبال این هستند که کاربران راحت تر به اخبار دسترسی پیدا کنند. این موضوع باتوجه به ارائه سرویس Instant Articles فیسبوک، اپلیکیشن News اپل و Discover اسنپ چت دیده می شود و حالا گوگل و توییتر نیز دو شبکه دیگری هستند که قصد دارند با طراحی سیستمی دسترسی به مطالب را برای کاربران ساده تر کنند.
گوگل و توییتر در فکر طراحی یک پلتفرم متن باز برای ذخیره سازی لینک ها و ارائه لحظه ای آنها به کاربران هستند. زمانی که کاربر در حال استفاده از توییتر یا موتور جستجوی گوگل می باشد، صفحه وب حاوی خبر یا مقاله بصورت بی درنگ فراخوانی می شود و دیگر نیاز نیست زمان 8 ثانیه ای(بطور متوسط) برای فراخوانی کامل آنها را تحمل کنیم.
این موضوع برای افرادی که از خواندن اخبار و مقالات لذت می برند یک خبر بسیار خوب است، اما باید دید آیا این موفقیت در گوشی های موبایل هم قابل دستیابی هست یا خیر. همچنین این پلتفرم جدید میزان تعامل کاربران در سرویس های توییتر، گوگل نیوز و موتور جستجو را افزایش می دهد، بدون اینکه نیازی به حذف امکان کنترل محتوا توسط ناشرین باشد.
گوگل و توییتر قصد دارند کمترین تغییرات را در نحوه فراخوانی صفحات وب ایجاد کنند. این نگرشی متفاوت در مقایسه با کاری است که فیسبوک، اسنپ چت و اپل انجام داده و شیوه ای جدید برای نمایش محتوا به کاربران را اتخاذ کرده اند.
این دو غول فناوری در حال گفتگو با ناشرین محتوا هستند. گوگل قصد دارد تبلیغات را در صفحات ذخیره شده حفظ کند و به همین دلیل ممکن است قیمت تبلیغات کمی افزایش پیدا کند. این پروژه هنوز در مراحل توسعه مقدماتی قرار دارد اما گوگل تمایل دارد آن را در اختیار تمام افراد قرار دهد. بدین ترتیب ممکن است شرکت های بزرگی مانند LinkedIn، Reddit و Tumblr نیز در این پروژه مشارکت کنند.
همچنین شایعاتی که دال بر امکان خرید توییتر توسط گوگل وجود داشت دوباره شروع خواهند شد، خصوصاً این روزها که ارزش هر سهم توییتر به 27.30 دلار رسیده است. این موضوع باعث می شود ارزش کلی توییتر در حدود 20 میلیارد دلار تخمین زده شود و گوگل نیز در گذشته به خوبی نشان داده برای خریدهایی در این وسعت هیچ هراسی ندارد!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

یوتیوب اپلیکیشن خود را برای دیوایس های قدیمی غیر فعال کرد