گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۸ تير

به گزارش ایلنا، رن ژنگ‌فی اشاره کرده است که سیستم عامل جدید هواوی تنها یک جایگزین برای اندروید نیست و باید سطح انتظارات خود را از آن بسیار بالاتر ببریم. این سیستم عامل قرار است بتواند حتی روی دستگاه‌های بر پایه اینترنت اشیا و خودروهای هوشمند نیز استفاده شود.
برخلاف تصور بسیاری از افراد، تحریم‌ شدن هواوی از سوی آمریکا نه تنها موجب عقب‌ماندگی این شرکت نشده، بلکه به هواوی کمک زیادی کرده است. هواوی  حالا می‌داند که باید در همه زمینه‌ها خودکفا شود و یکی از مهم‌ترین این زمینه‌ها، سیستم عامل در حوزه ابزارهای قابل حمل است. هانگ‌منگ نام سیستم عاملی است که شرکت هوآوی به همین منظور طراحی کرده و قرار است نه تنها از اندروید، بلکه از iOS نیز به مراتب سریع‌تر باشد.
اگرچه با دستور مجدد ترامپ، شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری که در آمریکا قرار دارند یا از پتنت‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، دوباره خواهند توانست به تجارت مستقیم خود با هواوی ادامه دهند؛ ولی لزوم ساخت یک سیستم عامل اختصاصی که به صورت کامل، مستقل از شرکت‌های آمریکایی باشد امری معقول بوده که شرکت هواوی آن را در پیش گرفته است.
هانگ‌منگ نام این سیستم عاملی است که هواوی برای استفاده به صورت عمومی، آن را طراحی نموده است. در واقع در آینده نه چندان دور، با سیستم عاملی روبرو خواهیم بود که نه تنها گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، بلکه ابزارهای بر پایه اینترنت اشیا و حتی خودروهای هوشمند نیز خواهند توانست در ساختار خود یک نسخه از آن را داشته باشند.
رن ژنگ‌فی، بنیان‌گذار هواوی هفته گذشته در جریان مصاحبه‌ای با مجله معتبر LePoint فرانسه به سوالات مهمی در خصوص برنامه‌های آینده این شرکت از جمله سیستم عامل هانگ‌منگ پاسخ داده است که می‌تواند افق بازتری از آینده این سیستم عامل را پیش روی مخاطبین قرار دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه