کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

هواوی نتایج مالی سال گذشته‌اش را اعلام کرد. درآمد شرکت با ۲۰ درصد افزایش سالیانه به ۱۰۵ میلیارد دلار رسید، سود آن نیز با بیش از ۲۵ درصد رشد به ۸ میلیارد دلار بالغ گشت. نیویورک تایمز اشاره می‌کند این نتایج هواوی را در مکانی مشابه با گوگل و مایکروسافت قرار می‌دهد، این دو شرکت سال گذشته به نقطه‌ی عطف درامد بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیدند.
بر اساس این اسناد، نتایج قوی درآمدی هواوی را می‌توان به رشد ۴۵ درصدی بخش گوشی هوشمند شرکت نسبت داد. واحد مصرف‌کننده‌ی الکترونیکی شرکت در کل بیش از نیمی از درآمد سال گذشته‌ی آن را تشکیل داد، و حدود ۵۲ میلیارد دلار درامد آن در نتیجه‌ی فروش موبایل‌های پرچمدار هواوی همچون Mate 20 Pro و P20 Pro بودند.
با این وجود، درامد بخش فناوری هواوی در سال گذشته افت کرد، اگرچه هواوی دلیل آن را چرخه‌های سرمایه‌گذاری از راه دور می‌داند. هواوی یک شرکت تجاری عمومی نیست، اما هر ساله نتایج مالی حسابرسی شده‌اش را منتشر می‌کند. با این حال فشارهای جهانی شدید بر این شرکت می‌تواند منجر به چالش‌های بیشتری برای این بخش در آینده شود، مخصوصا اگر استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه‌های 5G آینده ممنوع شود.
در حال حاضر، ایالات متحده ممنوعیتی برای هواوی لحاظ کرده است، در حالیکه گزارش تهیه شده توسط دولت بریتانیا به افزایش نگرانی‌های جدی در مورد اقدامات امنیت سایبری این شرکت تاکید می‌کند. استرالیا هم استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه‌ی نسل آینده‌اش را ممنوع کرده است، این در حالی است که اتحادیه‌ی اروپا تصمیم در این مورد را به کشورهای عضو واگذار کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه