تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير

Solar Impulse 2 هواپیمایی خورشیدی می باشد که از ماه مارس سفر خود به نقاط مختلف جهان را شروع کرده است. این هواپیما قرار بود مسافت بسیار طولانی حدوداً 8.145 میلیون کیلومتری از ژاپن تا هاوایی را طی کند.
متاسفانه در نخستین تلاش، اندره بورشبرگ خلبان این هواپیما نتوانست مسافت زیادی را طی کند که البته این اتفاق قبلاً هم افتاده بود با این تفاوت که این بار تغییرات شدید آب و هوایی مشکل ساز بود. اما چند هفته بعد، این خلبان با هواپیمای خورشیدی مذکور سرانجام توانست این ماموریت جالب توجه را به اتمام برساند.
بورشبرگ روز جمعه هواپیما را در کاپولی هاوایی به زمین نشاند، آن هم پس از یک پرواز 5 روزه و 118 ساعته از ناگویا، که طولانی ترین پروازی است که توسط یک خلبان و بدون وقفه صورت گرفته است. جالب اینکه رکورد قبلی متعلق به یک پرواز 76 ساعته بود.
بورشبرگ در تمام مدت بر روی یک صندلی نه چندان بزرگ نشسته بود و از انرژی ذخیره شده در 17 هزار سلول خورشیدی، برای پرواز در تاریکی استفاده می کرد. برای به پایان رساندن برنامه جهان گردی، این هواپیمای خورشیدی باید به شهر ابوظبی برگردد.
ماموریت بعدی این هواپیما پرواز به فونیکس آریزونا و سپس نیویورک و در نهایت عبور از روی اقیانوس آتلانتیک خواهد بود. خوشبختانه، بورشبرگ مجبور نیست این پرواز را به تنهایی انجام دهد چرا که کمک خلبان سویسی، برتراند پیکارد را در کنار خود خواهد داشت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه صفحات خورشیدی می توانند نور بیشتری در سقف های شیب دار جذب کنند