تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ فروردين

ایده ی واگذاری مکانیزم عمل در انجام کارهای پیشرفته به موجوداتی غیر از انسان(ربات ها) از قرن نوزده شکل گرفت. حتی امروزه دانشمندان بر این باورند که تا آینده ای نه چندان دور هوش مصنوعی جایگزین عملکرد های بشری خواهد شد.
شاید اگر در گذشته عده ای بر این عقیده بودند که این مکانیزم جایگزین انسان ها در روند کار خواهد شد، به نظر افکاری پوچ و خارج از توان بشری تصور می شد. اما اکنون دانشمندان بر این باورند که این امر نه تنها دور از انتظار نیست بلکه دست یافتنی و قابل اجرا خواهد بود.
به گفته کارشناسان، ایجاد شغل برای ربات ها تا سال 2020 محقق خواهد شد. این پیش بینی با توجه به جهش شدید علم و تکنولوژی در توسعه و کاربرد عملی هوش مصنوعی قابل تامل خواهد بود. دانشمندان و متخصصین در زمینه ی هوش مصنوعی، می گویند در روش استفاده از هوش مصنوعی می توان در کمترین زمان به ساده ترین راه حل ممکن در انجام کارهای خاص دست یافت. در نتیجه در زمان و انرژی صرفه جویی خواهد شد.
البته در عصر حاضر نیز از ربات ها در مشاغل مختلفی استفاده می شود. برای مثال در ژاپن ربات ها به کمک پلیس می توانند به دستگیری مجرمان کمک کنند و حتی به مردم و گردشگران خدماتی را ارائه دهند. در مترو روسیه نیز هم اکنون ربات هایی برای ارائه ی اطلاعات و خدمات مترو مشغول به کار می باشند. البته در آن سوی میدان نیز در بسیاری از کمپانی های چینی با استفاده از ربات ها هزاران نیروی کار شغل خود را از دست داده اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه