نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد

کمپانی گوگل با ساخت سیستم یادگیری ماشین توانست اولین قطعه ملودی را بدون دخالت انسان تولید کرد این قطعه در جشنواره Moogfest نواخته شد.
تیم پروژه هوش مصنوعی مگنتا نام دارد که متشکل از دو تیم Brain و TensorFlow AI شرکت گوگل است متن این موسیقی 90 ثانیه است و تنها از 4 نت ساخته موسیقی برای پیانوساخته شده است.


گوگل از TensorFlow در سرویسهای تشخیص صدا، Smart Reply در میلباکس و جستجوها در Google Photos استفاده میکند. این توانایی اولین بار توسط محققان تیم Google Brian، با هدف برقراری ارتباطی مابین یادگیری عمیق در شبکههای عصبی و یادگیری ماشینی توسعه پیدا کرده است. زیرساختهای اصلی نرمافزار TensorFlow را با استفاده از زبان سی پلاس پلاس طراحی شده است.



سازندگان عنوان کرده اند در حال توسعه این پروژه هستند و می خواهند با استفاده از هوش مصنوعی برای آلات دیگر موسیقی هم نت بنویسند.
پیش تر طی گزارشی در همین مجله خبری نیز در مورد خلق یک سناریو توسط هوش مصنوعی خوانده بودیم.

 
داگلاس اک یکی از محققان این تیم گفته که با تحقیق جدید میتوان در آیندهای نزدیک شاهد همکاری انسانهای هنرمند با AI برای ساخت کارهای باارزش هنری بود.
او می گوید، نمیدانیم که هنرمندان و موسیقیدانها با این ابزار جدید چگونه کنار می آیند اما ما بیش از حد برای رسیدن به نتیجه هیجان زده هستیم.
پروژه «مگنتا» در حال پیگیری است و در ماههای آینده ساختههای هنری موتور AI باعث حیرت همه خواهد شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ترسناک ولی واقعی!! Google Photos عکس های شما را حتی بعد از پاک کردن آپلود میکند