تکنولوژی
الناز فرجی۱:۱ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۰ آذر

محققان از دانشگاه تسوکوبا در ژاپن هولوگرام های ساخته اند که به تماس انسان پاسخ میدهد . مانند لیزر های یک کوادریلیوم ثانیه ، که میتوانند ماده های فیزیکی را شبیه سازی کنند که نور را به شکل سه بعدی منتشر میکنند ، این تحقیق سرانجام توانست به ساختن هولوگرام هایی منجر شود که انسان ها قادر به ارتباط با آن هستند .
این هولوگرام های ساخته شده توسط کامپیوتر که fairy lights نام دارند ( برخی از آنها به شکل پری های کوچک رنگی اند) خیلی کوچک اند و تا حد 1cm را تصرف میکنند ، اما با استفاده از دستگاه های بصری بزرگتر افزایش پیدا میکنند . با لمس  صفحه های نور میانی با انگشت ، یک قلب هولوگرافیک نصف میشود و زمانی که انگشت برداشته شود دوباره کامل میشود ، کلمه ی "عشق" با یک بار لمس تبدیل به "نفرت" میشود و یک جعبه ی معلق میتواند با یک انگشت "بررسی" شود . از طریق مجموعه ای از لنز ها و آیینه ها ، محققان دو روش منتقل کردن گرافیک های میانی شان را دنبال کردند که از  وکسل های پلاسما ساخته شده است : از طریق تعدیل فاصله ی نور و توسط اسکن لیزر با یک آیینه ی گالوانو ( وسیله ای که در نمایش نور لیزر ها بسیار استفاده میشود ) .
آنها هم دو لیزر یک کوادریلیومی بسیار سریع در آزمایش هایشان استفاده کردند . اولی 1000 ضربان در ثانیه با 7 میلی ژول انرژی بر حسب ضربان تولید میکند و دومی 200000 پالس در ثانیه در 50 میلی ژول بر حسب ضربان . این پلاسمای تولید شده توسط این لیزر های یک کوادریلیومی امن تر از لیزر های نانوثانیه ای هستند ، که در آزمایش های هولوگرام اولیه پوست انسان را سوزاندند . رزولوشن وابسته به فضای صفحه های سه بعدی آنها 4000 و 20000 نقطه در ثانیه کار میکنند  در حالیکه پلاسمای دارای لیزر در این نمونه استفاده شده ، دیگر مواد هم میتوانند استفاده شوند مانند فلوئورسانس و حباب های کوچک در مواد جامد و مایع.
محقق دکتر یوئیچی اوچایچی گفت که این تکنولوژی میتواند برای روابط سه بعدی استفاده شود ، مانند سایت های در حال ساخت برای دستور العمل های پزشکی . دیگر کاربرد ها میتواند شامل کیبرد کامپیوتری هولوگرافیک بر پای کاربر باشد یا کنفرانس های ویدئویی که میتوانند "دست دادن" های واقعی را اضافه کنند . حتی میتواند برای تفریح در یک موقعیت هولودک هم باشد .
اوچایچی گفت : " اگر بتوانیم عکسی را در یک شکل سه بعدی پخش کنیم ، و اگر بتوانید لمسش کنید ؛ سپس میتوانید چیزی بسازید که فکر کنید واقعا آنجا چیزی وجود دارد . زندگی روزمره ی مردم تغییر میکند اگر ما از یک لیزر بزرگتر در فضایی بزرگتر استفاده کنیم که مردم در آن میتوانند ارتباط برقرار کنند . "

برچسب هاhologramhuman touch
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تاخیر مجدد در ارائه آپدیت اندروید 5 برای کاربران HTC One و HTC One M8