تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴ جمعه ۸ آبان

همراه چندین نمونه ی اولیه موتور که در نمایشگاه tokyo moto نمایش داده شدند ، هوندا نیز به روز رسانی مدل های کراس اور ایکس اش را با نام های VFR 1200 X Crosstourer ،  NC750 X و  CB500X  معرفی کرد .  در طراحی دو تای آخری تغییراتی ورت گرفته که در توکیو کاملا نشان داده میشود ، در حالیکه حامل Adventure touring اش به روز رسانی های کارآمدی دریافت میکند . یک هفته قبل از باز شدن چهل و چهارمین نمایشگاه موتور توکیو ، هوندا شروع به دادن اخبار بیشتری درباره ی خط مدلهای 2016 اش میکند، بعد از موج اولیه ی نمونه های اولیه ، به رهبری سه چرخه ی Neowing ، و قسمت دومی که شامل یک تجدید جسم جدید از super club بود ، حالا زمان چند به روز رسانی چند مدل واقعی است .


NC750X و CB500X ( به عنوان 400 X در بازار ژاپنی وجود دارد ) دو مدل متوسط کراس اور اند که در لیست خیلی کشورها بالاترین فروش را داشته اند . به خصوص در بازارهای اروپایی. برای سال 2016 هر دو دوباره طراحی شدند تا یک زمینه ی بصری رایج برای کل خانواده ی کراس اور بسازند . هوندا تصمیم گرفت که قبل از ارائه ی کامل مدل جدیدش در توکیو چیزی از به روز رسانی های تکنیکی اصلی اش نگوید و یک عکس تیزر از هر موتور نشان داد .
از سمت دیگر، از بزرگترین مدل کراس اور در خط هوندا ، VFR1200X Crosstourer ، انتظار نمیرود تا زیاد تغییر کند اما از لحاظ تکنیکی ارتقا خواهد یافت . بیایید نگاه دقیق تری به چیز هایی که هوندا قبل از ارائه ی کاملش که قرار است این هفته در توکیو اتفاق بیفتد ، فاش کرده بیندازیم .
NC750X
خانوادی ان سی در سال 2012 معرفی شد و با موتور دو سیلندره ی 750 cc undersquare اش تاثیری فوری داشت که سوختی زیستی ارائه میکند . اگر بخواهیم مقایسه کنیم ، این خانواده شامل integra ( NC750D) ، NC750 X , NC750 S مدل برهنه میشود . جدا از ظاهر جدیدش ، 750 ایکس   شیشه ی جلویی به بلندای 70 mm ، چراغ های LED و یک خروجی جدید دارد . در ضمن قسمت تعلیق جلویی از پروسه ای عبور کرده تا تنظیم خطی داشته باشد ، در حالی که جذب کننده ی شوک قسمت پشتی یک تنظیم کننده ی بار گذاری شده ی جدید دارد . به علاوه شاه سیم کاربردی جایی قرار گرفته که ما معمولا مخزن سوخت را آنجا میبینیم ، که این در قسمت جلویی است ، و این هم از نو طراحی شده است و از 21 لیتر فضا به 22 افزایش میابد .
به خصوص برای نسخه ی DCT ، هوندا مجموعه ی جدیدی از حالت های تغییر و تبدیل اضافه کرده است . زمانی که در حالت اس اتوماتیک اجرا شود ، میتوان یکی از حالت های S1 ,S2  یا S3 را انتخاب کرد . بستگی دارد چقدر به موتور امکان تغییر دهند بنابراین سطح جدیدی از پارامتر بندی را به گیرباکس نو آورانه یDCT هوندا اضاف میکند . این به روز رسانی اولین بار برای نسخه ی جدید dct African twin معرفی شد و حالا به نظر میرسد که در همه ی مدل های مجهز به DCT  وجود دارد .
cb500x
CB متوسط Twin ثابت کرده که میتواند موفقیت بزرگی در اروپا باشد و مناسب دارندگاه گواهینامه ی رانندگی a2 ( تا 47 hp ) است . مشابها نسخه ی 400 x  در ژاپن تولید شده و برای همین دسته گواهینامه ها . در سال 2016 ، هوندا آن را به همان صورت NC750X باز طراحی کرده و یک زمینه ی خانواده ی کراس اور به وجود آورده است .
cb500x نیز هم چراغ های پشتی و هم جلویی خواهد داشت و یک شیشه ی جلویی که 100 mm بلند تر است ، یک اهرم ترمزی و تنظیم کننده های از پیش بارگذاری شده بر پایه های دوشاخه . هوندا همچنین یک مجموعه مکانیزم های دنده را دوباره طراحی کرده که وعده  تغییر و تعویض راحت و دقیق را میدهد.
VFR1200X Crosstourer
بزرگترین مدل کراس اور هوندا در سال 2016 تغییر زیادی نخواهد کرد اما هنوز به روز رسانی هایی دریافت میکند، و نسخه ی DCT کراستورر نیز سه حالت تغییر میگیرند که برای AFRICA TWIN و NC750 X معرفی شده است . هوندا محافظ ارودینامیک این وسیله را با یک شیشه ی جلویی جدید که به راحتی قابل تنظیم است به روز رسانی کرده و ظاهرا این کار به بدون نیاز به وسایل انجام داده است . همچنین سوکت 12v کاربردی اضافی و نسخه ی مخصوص طرح دو رنگی که قرمز شکلاتی و مشکی سربی نامیده میشوند وجود دارند .
برای جزئیات بیشتر از نمایشگاه موتور توکیو که این هفته اجرا میشود منتظر بمانید . گیزمگ برای آخرین اخبار آنجا خواهد بود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیوگرافی بیل گیتس؛ از ابتدا تا ثروتی بی انتها