ایران و جهان
الناز فرجی۲:۵۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

یکی از بزرگترین کمپانی های اینترنتی چین سال گذشته دچار حمله های هکر ها شد ، هکر ها تصمیم گرفتند تا به اکانت 20,59 نفر در Taobao دسترسی پیدا کنند .بر اساس گفته های reuters حمله به بزرگترین بازار چین در اکتبر سال گذشته اتفاق افتاد ؛ که مجرم ها تصمیم گرفتند پایگاه داده های 99 نام کاربری و رمز عبور taobao را بدست آورند . سپس شروع کردند به گذاشتن نام ها و رمز های عبور به سایت و 20.59 میلیون کاربر فعال با رمز عبور های منطبق را پیدا کردند . صاحب taobao ؛ بزرگترین شرکت علی بابا تجاری روز پنجشنبه گفت که شرکت سعی کرد جلوی حمله را بگیرد و بیشتر تلاش های ورود را مسدود کرد، سپس آن را به پلیس گزارش داد . هرگز افشا نکرد که چه ضرر هایی به کاربرها وارد شد .
taobao دوازدهمین سایت محبوب دنیاست و در چین سوم است . حدود 265 میلیون نفر در آن ثبت نام کرده اند و برای چین معادل eBay  است . در نوامبر سال گذشته رکورد خودش را در روز خرید سالیانه شکست و در یک روز حدود 9.3 میلیارد فروخت . روزنامه ی چینی the paper توضیح داد که هکر ها مشتاق بودند اکانت ها را بدست بیاورند تا بتوانند آنها را به کلاهبرداران بفروشند . اکانت های کلاهبرداری میتوانند برای سفارش های تقلبی در سایت استفاده شوند تا امتیاز های فروش را بالا ببرند ؛ این کار برس زنی نام دارد . پلیس چین در اوایل این هفته در کنفرانسی از جزئیات این حمله گفت ، که منجر به دستگیری 25 مضنون مربوط به این پرونده شد.
پلیس گفت که علی بابا سال گذشته هم در پلتفرم معامله ی بیزینیس به بیزینسalibaba.com مورد حمله قرار گرفته بود .  هکر ها قادر بودند تا کنترل یک اکانت فروشنده را به دست آورند که باعث شد از 1700 مشتری خارجی کلاهبرداری کنند و 1 میلیون دلار به دست آورند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جوان فنلاندی برای هک کردن بیش از 50 هزار کامپیوتر محکوم شد