تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۶ مرداد

یک مرکز تبادل بیت کوین در هنک گنک، تمام مبادلات خود را پس از سرقت بزرگ هکرها از تراکنش های این مرکز متوقف ساخت. بیت کوین یک واحد پولی مجازی است که در سال های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. بلومبرگ گزارش داده میزان دزدی 119,756 واحد بیت کوین است که ارزش آن برابر 63.7 میلیون دلار است. همچنین این خبر باعث شده ارزش پول بیت کوین در دو روز گذشته 13 درصد سقوط کند.
شرکت Bitfinex اعلام کرده که در ارتباط با منشاء دزدی به همراه نهادهای نظارتی تحقیق می کند. هر چند برای تراکنش بیت کوین از روش های رمزنگاری استفاده می شود، اما این سرقت تنها از مکانیزم بیت کوین استفاده کرده و رمزنگاری های موجود را دست نزده است.
اتفاقاتی از این دست صدمات جبران ناپذیری به بیت کوین نمی زند، اما تکرار آن برای سرمایه گذاران نگران کننده خواهد بود. با توجه به اتفاقاتی که در یک سال اخیر افتاده، شرایط بیت کوین بدتر از این نمی شود. موارد متعددی در ارتباط با کلاهبرداری در بیت کوین رخ داده و حتی یک پرونده در پلیس FBI برای این مسئله باز شده است. سال گذشته، Mike Hearn که یکی از توسعه دهندگان اصلی بیت کوین بود، با این ادعا که ساختارهای ناکارآمد بیت کوین قابل ترمیم نیستند، آن را رها کرد. افزون بر موارد فوق، ارزش یافتن سکه های جدید در بیت کوین نیز کاهش یافته است، که چند شرکت را که در این حوزه فعالیت می کردند به تعطیلی کشانده است. لازم به ذکر است در بیت کوین طبق یک سری روش های ریاضی می توان سکه های جدید کشف کرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جوان فنلاندی برای هک کردن بیش از 50 هزار کامپیوتر محکوم شد