امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور

بر اساس گزارش یکی از منابع در شرکت Piriform، هکرهای ناشناس اطلاعات 2.3 میلیون کاربر برنامه‌ی پاکسازی CCleaner را ربوده اند. این  داده ها با استفاده از جایگذاری یک کد مخرب در به روز رسانی ماه آگوست به سرقت رفته است.
بر اساس این گزارش ویروس شناسایی شده در به روزرسانی CCleaner 5.33.6162 در تاریخ 15 آگوست برای نسخه ی 32 بیتی و به روزرسانی CCleaner Cloud 1.07.3191 در تاریخ 24 آگوست برای سرویس های ابری، گنجانده شده بود.
این نرم افزار تقریبا توسط حدود 3 درصد از کاربران استفاده شده است. طی آخرین اطلاعات، 130 میلیون نفر در جهان از برنامه ی CCleaner استفاده می کنند. گفتنی است این ویروس توسط متخصصان کمپانی Avast کشف شده است. پس از بررسی، کارشناسان دریافتند که نرم افزار هک توسط یک سرور کنترل می شود و داده های سرور را به کامپیوتری در ایالات متحده ی آمریکا ارسال می کنند. IP آدرس گیرنده ی داده ها بر روی برنامه ست شده بود که به محض نصب فعال می‌شد. کارشناسان این کمپانی متخصص در زمینه ی امنیت سایبری توانستند ویروس را در 15 سپتامبر غیر فعال کنند.
در حال حاضر Piriform به روز رسانی های جدیدی را برای برنامه ی CCleaner در وب سایت رسمی این شرکت ارائه داده و کاربران بدون هیچ نگرانی می توانند آن را دانلود و نصب نمایند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه