امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

لامپ های هوشمند و دیگر ابزار از اینترنت اشیا می توانند به راحتی مورد دستبرد و هک قرار گیرند. به گفته متخصصان به تازگی این موارد به هدف اصلی برای دستبرد و تفریح هکرها تبدیل شده است. خوشبختانه این اولین بار است که هکر های کلاه سفید به کمک سازندگان آمده اند تا ضعف های امنیتی در این ابزار را شناسایی و تا حد امکان آنها را برطرف کنند.
محققان موسسه وایزمن و دانشگاه دالهوزی توانسته اند میزان بالایی از آسیب پذبری را در لامپ های هوشمند محبوب کمپانی Philips بیابند. این لامپ ها به صورت بی سیم و تحت پروتکل  برنامه هایی مانند Weave و Google Thread مدیریت می شوند. می توان گفت این یک سیستم کاملا امن و خوب است که کمپانی در محصول خود با استفاده از کلید های رمزگذاری شده و روش های امنیتی دیگر اجرا کرده است.
اما با تمام این موارد هکر ها توانسته اند با اجرای کد خاصی در این ابزار آنها را به کنترل در آورده و لامپ ها را به صورت دلخواه خاموش روشن کنند. به گفته آنها این دستگاه ها می توانند برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار گیرند، برای مثال جهت کارهایی مانند بات نت ها و حملات  DDoS. بات‌نت‌ها شبکه‌هایی هستند که با در اختیار گرفتن مجموعه‌ای از کامپیوترها که بات(bot) نامیده می‌شوند، تشکیل می‌گردند. این شبکه‌ها توسط یک و یا چند مهاجم که botmasters نامیده می‌شوند، با هدف انجام فعالیت‌های مخرب کنترل می‌گردند. به عبارت بهتر بات‌ها کدهای مخربی هستند که بر روی کامپیوترهای میزبان اجرا می‌شوند تا امکان کنترل نمودن آن‌ها از راه دور را برای botmasterها فراهم نمایند و آن‌ها بتوانند این مجموعه را وادار به انجام فعالیت‌های مختلف کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه