تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ مرداد

اگر دستگاهی به شبکه وایرلس متصل شود، شانس اینکه هکرها بتوانند از نواقص امنیتی نرم افزار آن سوء استفاده کرده و عملکرد دستگاه را مطابق میل خود تغییر دهند بالا می رود. فرقی نمی کند این دستگاه اسمارت فون باشد، کامپیوتر یا روترهای اینترنت باشد و یا حتی یک اسلحه باشد!
یک تفنگ تک تیرانداز یا اسنایپر هوشمند وجود دارد که با استفاده از شبکه اینترنت و قابلیت های نرم افزاری اش می تواند هر سربازی را به یک تک تیرانداز ماهر تبدیل کند. هکرها از این قابلیت به نفع خود استفاده کرده و توانستند اسلحه را غیرفعال و حتی هدف آن را تغییر دهند.


Tracking Point TP750 نام این اسلحه 13 هزار دلاری است که یک کامپیوتر به دوربین نشانه گیر آن متصل است. به لطف سیستم کامپیوتری دقیق این اسلحه، تیرانداز قادر است زمان دقیقی که باید شلیک کند تا گلوله به هدف اصابت کند را مشاهده نماید.
کاربر می تواند اطلاعات مختلفی از جمله وزن گلوله و سرعت باد را وارد کرده و کامپیوتر بهترین زمان شلیک را محاسبه می کند.
این کامپیوتر قابلیت اتصال به شبکه وایرلس را داشته و به همین دلیل فرصت مناسبی را در اختیار هکرها قرار داده است.
رونا سندویک و مایکل آگر دو محقق امنیتی این اسلحه را خریداری کرده و با مهندسی معکوس در بخش نرم افزاری آن متوجه شدند که روش هایی برای در اختیار گرفتن کنترل تفنگ از راه دور وجود دارد.
هکرها می توانند کاربر را از تیراندازی باز دارند و یا کاری کنند که تیرانداز فکر کند گلوله به هدف اصابت کرده است. حتی این امکان تغییر مسیر تیر و یا تغییر هدف نشانه گیری شده نیز وجود دارد. علاوه بر این هکرها می توانند کامپیوتر مرکزی اسلحه را از کار بیندازند تا تیرانداز مجبور باشد تمام کارها را بصورت دستی و مانند یک اسله تک تیرانداز معمولی انجام دهد.
شرکت TrackingPoint اعلام کرده که در آینده آپدیتی را برای اصلاح این مشکل امنیتی برای بیش از 1000 خریدار فعلی منتشر خواهد کرد.
برای هک کردن چنین اسلحه ایی هکرها باید در شرایط ایده آلی قرار بگیرند و از این رو ممکن است این نقص امنیتی، مشکل بزرگی محسوب نشود. اما از سوی دیگر نشان می دهد که هر دستگاهی که به نوعی به اینترنت متصل می شود، در خطر هک شدن و سوء استفاده قرار دارد.
دستگاه های زیادی مانند اتومبیل ها، یخچال ها، قهوه سازها و حالا تفنگ ها به اینترنت متصل هستند. نقص های امنیتی مانند این باید برای TrackingPoint و شرکت های دیگر درسی مهم باشد تا جلوی سوء استفاده های احتمالی هکرها از محصولاتشان را بگیرند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جوان فنلاندی برای هک کردن بیش از 50 هزار کامپیوتر محکوم شد