گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ خرداد

هکرهایی وابسته به دولت چین، سیستم‌های پیمانکاری از ناوگان دریایی ایالات متحده را شکستند و اطلاعاتی درباره‌ی جنگ‌های زیر دریای آن را به سرقت بردند. بر اساس گزارش The Washington Post این اطلاعات شامل برنامه‌های مخفی برای ایجاد موشک ضد کشتی قابل استفاده بر روی زیردریایی‌های آمریکایی تا سال ۲۰۲۰ هستند.
این مقاطعه کار برای مرکز جنگی زیر آب ناوگان دریایی کار می کند، سازمان تحقیق و توسعه ای که مختص زیردریایی ها و جنگ افزارهای زیر آب در نیوپورت است.
هکرهای چینی در ماه ژانویه و فوریه به سیستم‌های این پیمانکار رخنه کردند و ۶۱۴ گیابایت داده‌های سیگنال، اطلاعات حسگرها، کتابخانه‌ی جنگ‌های الکترونیکی ناوگان دریایی، و پروژه‌ای به نام Sea Dragon را به سرقت بردند.
به رغم قرارگیری بر روی شبکه‌ی غیر طبقه‌بندی شده‌ی این پیمانکار، داده‌ها ماهیت بسیار حساسی داشتند. گزارش شده ناوگان دریایی ایالات متحده با کمک FBI در حال بررسی این رخنه است.
این جدیدترین تلاش از مجموعه فعالیت‌های هکرهای چینی در دسترسی به اطلاعات ایالات متحده‌ی آمریکا است. آخرین رخنه‌ی بزرگ دولتی مربوط به سال ۲۰۱۵ بود، در آن زمان حملاتی سایبری از این کشور، اداره‌ی مدیریت انسانی و موسسه‌ی Woods Hole - سازمان تحقیقات اقیانوس شناسی که گاهی اوقات با ناوگان دریایی ایالات متحده همکاری می کند- را هدف قرار دادند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه