اپلیکیشن
الناز فرجی۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ آذر

بعد از اینکه فیس بوک ,ماه گذشته شروع به مسدود کردن لینک های یک سایت به ظاهر اسپمی کرد ، واتس اپ هم به نظر میرسد که در حال انجام همین کار در مورد یک رقیب دیگر است . این مساله برای اولین بار توسط کاربران reddit در روز دوشنبه کشف شد ، که در اپلیکیشن بزرگ پیام رسانی اندروید  واتس اپ لینک هایی که کلمه ی تلگرام داشته باشند مسدود میشوند ، که این نام یک سرویس پیام رسانی رقیب است . این مساله تنها در واتس اپ های اندروید اتفاق می افتد نه iOS . یکی از کاربران Reddit خط کدی را در پکیج اپلیکیشن واتس اپ اندروید (APK) پیدا کرد که نشان میدهد واتس اپ هر url ای را حاوی کلمه ی "تلگرام" باشد را مسدود میکند . mashable وجود این خط کد را تایید کرد و کاربران reddit اسکرین شات هایی از URL های دارای کلمه ی "تلگرام" فراهم کردند که به عنوان هایپرلینک در این برنامه ظاهر نمیشدند . در حالیکه تلگرام رقیب واتس اپ است ، قبلی توسط دومی کوچک میشود . در ماه می امسال ، تلگرام ادعا کرد که 62 میلیون کاربر فعال در ماه دارد در حالیکه واتس اپ ادعا کرد 900 میلیون کاربر فعال در ماه سپتامبر داشته است .
تلگرام گرچه به بزرگی واتس اپ نیست اما تعداد کاربران زیادی دارد و زمانی که واتس اپ دچار قطعی سرویس بزرگی شده بود ، میلیون ها کاربر را جذب کرد . در حالیکه هر دو اپلیکیشن امکانات پیام رسانی مشابهی را ارائه میدهند ، تلگرام ادعا میکند که سرویسش مطمئن تر است . تلگرام همچنین کانال های عمومی ارائه میدهد که در هفته های اخیر مورد بررسی بیشتر قرار گرفته است . این اپلیکیشن 78 کانال مربوط به داعش را ماه پیش مسدود کرد . ( این شرکت گفته که چت های خصوصی را محدود نمیکند ). رئیس تلگرام ؛ pavel durov در توئیتی گفت که تقریبا 80 درصد کاربران در اندروید هستند و این توضیح میدهد که چرا واتس اپ باید تنها لینک های این برنامه را مسدود کند .
این مسدود کردن حرکتی شبیه حرکت فیس بوک کمپانی سرپرست واتس اپ است که اخیرا لینک های مربوط به Tsu.co را مسدود کرد ، این شبکه ی اجتماعی هر بار که کاربرانش چیزی پست میکنند ، درصدی از پول تبلیغات را به آنها میدهد . فیس بوک به tsu.co اتهام مشوق ترویج اسپم بودن زد و به همین دلیل لینک هایش را مسدود کرد . این لینک ها در فیس بوک ، پیام رسان فیس بوک ، اینستاگرام مسدود میشوند . ولی در واتس اپ اینطور نیست . تعجبی ندارد که چرا واتس اپ فورا به درخواست mashable برای نظر دادن پاسخ نگفت .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اندروید هنوز هم از تاخیر صوتی وحشتناکی زجر می کشد