سرگرمی
الناز فرجی۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ ارديبهشت

هشدار! خطر لوث شدن اپیزود دوم از فصل 6 بازی تاج و تخت وجود دارد
تعداد جسد ها در وستروس بیشتر و بیشتر میشود و بازگشت یک لرد فرمانده کمکی به این قضیه نمیکند .
در دو قسمت اول فصل ششم سه تن از قدرتمند ترین رهبران هفت پادشاهی کشته شده و به این توده ی اجساد اضافه شدند . روس بولتون به همراه همسر و نوزادش ، بالون گریجوی و شاهزاده دوران مارتل از دورن . اما مهم ترین مرگ ، مرگ میرسلا باراتیون بود که کسی متوجه اهمیتش نشد . او خواهر شاه تامن و وارث اصلی تخت آهنین بود . آخرین باراتیون در وستروس .
اگر شاه تامن بدون هیچ فرزندی بمیرد ، هیچ وارث قانونی وجود نخواهد داشت و به نظر میرسد که این فکر به ذهن مادرش سرسی و پدرش جیمی نرسیده است . البته برایشان آسانتر خواهد بود که کتاب ها را بخوانند و متوجه شوند چه کسی موفق خواهد شد. ( توجه داشته باشید که در کتاب نغمه ی یخ وآتش  میرسلا ، استنیس و دخترش هنوز زنده هستند . )پس چه کسی در صورت مرگ تامن صاحب تخت آهنی میشود ؟ آماده باشید تا سیری در تاریخ وستروس داشته باشید . اگر باراتیون ها بمیرند شما نمیتوانید تخت آهنین را خیلی ساده به دنریس دختر شاه تارگیرین بدهید ، مگر با زور . و شانس دنریس در حال حاضر زیاد نیست .
بنابراین برای اینکه متوجه شویم چه کسی جای تامن را خواهد گرفت باید نگاهی به خانواده ی باراتیون بیاندازیم ، اینکه چه کسی با چه کسی ازدواج کرد.
البته درست است که رابرت باراتیون هنوز یک پسر به نام گندری دارد . ولی او فرزند نامشروع است و باید توسط شاه فعلی مشروع قلمداد شود .
رابرت باراتیون
او شرعا و قانونا سه فرزند داشت  ، جافری و میرسلا که کشته شدند و تنها تامن باقی مانده و او نیز احتمال ندارد که زیاد در این دنیا باقی بماند .
پس نوبت به استنیس باراتیون میرسد که اگر نزدیک وینترفل نمیرفت تخت به او میرسید یا به دختر وفادارش شرین باراتیون ؛ البته اگر خاکستر نشده بود . و سپس به برادر جوان ترش رنلی البته اگر توسط یک سایه کشته نمیشد .
بنابراین شما باید به پدربزرگ پدر بزرگ پدربزرگ رابرت برسید تا ببینید چه کسی در این خانواده باقی مانده است . صد و پنجاه سال قبل از اینکه رابرت به دنیا بیاید یک اریستوکرات به نام کرون باراتیون با زنی به نام لین ازدواج کرد و 6 بچه آوردند . یکی از آنها آریون بود که مادربزرگ مادربرزگ مادربزرگ رابرت بود . بعدی الیانا بود که با لردی به نام ماتین لنیستر ازدواج کرد . ماتین پدر جیسون و جیسون پدر دیمون بود و دیمون پدر تایتوس لنیستز . و چه کسی فرزند تایتوس بود؟

تایوین لنیستر
بله درست است . تاوین لنیستر.البته اگر توسط پسرش تیریون در خلا کشته نمیشد . پس وارث او اولین پسرش خواهد بود .
جیمی لنیستر
یک مشکلی اینجا وجود دارد . او محافظ پادشاه است . که این یک پست مادام العمر است که نمیتوان به سادگی ترکش کرد حتی اگر پادشاه شوید . سرسی ممکن است بخواهد که او حکمرانی کند اما احتمال ندارد حس افتخار طلبی جیمی اجازه دهد که پستش را ترک کند .
پس پسر دوم تایوین چه میشود؟گرچه دادن قدرت به این کوتوله یکی از بهترین اتفاق هایی است که میتواند در بازی تاج و تخت اتفاق بیفتد اما احتمالش کم است . اگر یادتان باشد او محکوم به مرگ شده بود . حتی اگر کسی او را قانونا وارث صاحب تخت میکرد او هزاران مایل آن طرف تر است و بر مرین حکم فرمایی میکند . و سرسی شخصا گلوی همه ی افراد وستروس را میبرد تا نگذارد برادر کوچکش تاج بر سر نهد .
به علاوه او دیگر با اژدها دوست شده است و نیازی به آن تخت احمقانه با شمشیر های تیزش ندارد . پس اگر او اژدهای دنرسی را نزدد و برای بدست آوردن قدرت با عنوان وارث به وستروس نرود ، وراثت میرسد به ...
سرسی لنیستر
مادر تامن . نه تنها از منظر نسب نامه ای درست است بلکه میتواند یک بمب داستان گویی هم باشد .
تصور کنید : سرسی ، وحشتزده از رسالتش و آشفته از مرگ همه ی فرزندانش مجبور شود روی تخت آهنین بنشیند و عزاداری کنید . پیروزی اش طعم خاکستر خواهد داد .
شاید شیرین ترین بخش این پادشاهی برای سرسی حکمرانی بر مارجوری باشد ، اگر مارجوری تا آن زمان از چنگال اسپارو ها خلاص شود . آیا اینها اتفاق می افتند ؟ نه لزوما . کل وستروس در معرض خطر زمستانی است که هیچ کس آمادگی اش را ندارد و خطر وایت والکر ها ، اژدها و دورن ها هم وجود دارد .شانس به دست آوردن کنترل توسط باراتیون- لنیستر ها در مقابل همه ی این دشمن ها کم است . اما اگر از کتاب ها و سریال چیزی یاد گرفته باشیم ، میدانیم که نباید این خانواده را نادیده بگیریم .

برچسب هاthe Iron Throne
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اعضای مصنوعی مرد آهنی و Airbnb عجیب و ترسناک