ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳۱ فروردين

سخنگوی طرح رجیستری موبایل از اجرای کامل این طرح از اول اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا دهقانی‌نیا عصر روز چهارشنبه در نشستی خبری تاکید کرد: لازم است تمامی خریداران و صاحبان گوشی‌های سامسونگ و تمامی برندهای تلفن همراه حتی برندهای داخلی مانند جی‌ال‌ایکس قبل از فرا رسیدن اردیبهشت‌ماه گوشی و تبلت‌های خود را با سیم کارتی که به نام آن‌ها صادر شده یک بار روشن و امتحان کرده و از طریق آن حداقل یک بار تماس حاصل کنند.
وی با تاکید بر اینکه برای اجرای این فرایند تنها تا پایان فروردین‌ماه فرصت باقی است، گفت: پس از این تاریخ اجرای این فرایند هیچ تاثیری نخواهد داشت.
مدیرکل اداره‌ی فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه‌ی صحبت‌های خود اظهار کرد: نکته‌ی دیگری که باید مورد توجه خریداران انواع گوشی‌های تلفن همراه قرا گیرد آن است که پیش از خرید هر گوشی و یا تبلتی با هر برندی افراد باید حتما اصالت گوشی را حفظ کرده و از طریق سامانه‌ی #۷۷۷۷* استعلام اصالت گوشی را دریافت کنند.
وی همچنین متذکر شد: در ماه‌های گذشته شاهد بودیم که برخی بازرگانان متخلف گوشی‌های برند اپل را وارد کرده و باطری آنها را تغییر می‌دادند، بر همین اساس این گوشی‌ها اکنون در سامانه‌ی ما تقلبی محسوب شده و ما این مساله را متوجه شدیم و این گوشی‌ها به هیچ عنوان امکان سرویس‌دهی نخواهند داشت. همچنین هرگاه چنین مواردی از سوی شبکه شناسایی شود قطعا ارائه‌ی سرویس به گوشی مربوطه متوقف شده و این گوشی‌ها قاچاق محسوب شده و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.
مدیرکل اداره‌ی فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین به بحث واردات گوشی از مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در گوشی‌هایی که از این طریق وارد کشور شده‌اند حقوق ورودی دریافت نمی‌شود، اگر قرار باشد این گوشی‌ها به طور مستمر خارج از منطقه آزاد به ارائه‌ی سرویس بپردازند امکان ارائه‌ی سرویس از سوی آن‌ها میسر نخواهد شد. البته به مدت ۹۰ روز این امکان وجود خواهد داشت اما با توجه به آنکه این گوشی‌ها از طریق منطقه‌ی آزاد وارد شده‌اند اجازه‌ی استفاده از آن‌ها در سایر مناطق وجود نخواهد داشت.
وی همچنین تاکید کرد: اینکه این گوشی‌ها از این طریق وارد شده‌اند نیز از طریق پیامک به هنگام استعلام گوشی به اطلاع مردم خواهد رسید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه