ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۵ تير

به گزارش ایلنا، نشست خبری نصرالله جهانگرد، معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات با حضور خبرنگاران اصحاب رسانه در سالن امید این وزارتخانه برگزار شد.
در این نشست نصرالله جهانگرد معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات اظهار کرد:‌ ما سبد حمایت‌های مالی را اینطور تنظیم کرده‌ایم که حمایت مالی را در سطح سیدمانی شروع کرده و تا قراردادهای مالی و تامین نقدینگی پیش برده‌ایم که در این بین سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر هم مدنظر هستند، فرد شتاب‌دهنده و صندوق ریسک پذیر در سطح استان‌ها شکل گرفته که نیاز به تقویت مالی دارد.
وی افزود: آیین‌نامه‌ای تنظیم کردیم که بتوانیم حدود ۵۰ درصد سرمایه این شرکت‌ها به آنها وام بدهیم تا در سطح استان‌ها از شرکت‌ها حمایت کنیم.
جهانگرد در رابطه با ابعاد وزارت حمایت ارتباطات از تولید داخل خاطر نشان کرد: ما برای حمایت قطعی از تولید داخل ۶ بعد در نظر گرفتیم که آن را به انجام رسانده‌ایم. طی سه سال اخیر اولین کاری که انجام شد یک پیوست فناوری تنظیم کردیم که با تایید و اعلام به ستاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت. که برای جذب دانش، تکنولوژی و نیروی انسانی و شرکت‌های داخلی است و براساس مصوبه‌ی ۱۶۳ سازمان تنظیم مقررات ۱۹ قلم کالای تولید داخل به تایید هیات وزیران رسید و واردات آن ممنوع شد.
وی افزود: یک بعد در نظر گرفته شده توسط وزارت ارتباطات که تدوین پیوست فناوری و بعد دیگر سفارش خرید در سطح داخل بوده که وزارت ارتباطات در بنگاه‌هایی که تحت نظارت خود دارد این سفارشات را خرید نهایی کرده است. امیدواریم صنعت تولید انواع استورژ در داخل پیشرفت کند که از اجزای اصلی شبکه‌های امروز و آینده کشور است و کالای استراتژیک محسوب می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه