ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳ خرداد

گزارش ایلنا، مشاور دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت‌هایی که در نمایشگاه عفاف و حجاب شرکت کرده اند پس از تایید به عنوان شرکت های خلاق، می توانند از تسهیلات تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان ویژه شرکت های آسیب دیده از بحران کرونا که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی اعطا می شود، بهره مند شوند.
به نقل از روابط عمومی نمایشگاه عفاف و حجاب؛ وی افزود: برندهای شرکت کننده در نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب برای ثبت نام در سامانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معرفی می‌شوند تا پس از عضویت، از حمایت‌ها و خدمات متنوع برنامه بهره‌مند شوند.
مشاور دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: حوزه مد و لباس از جمله حوزه های مرتبط با فعالیت دبیرخانه برنامه توسعه زیر ساخت شرکت های خلاق است. از این رو ایجاد نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب مورد اقبال و همراهی این دبیرخانه قرار گرفت.
وی خاطر نشان ساخت: معاونت علمی تاکنون خدمات متنوعی را برای توسعه کسب و کارهای خلاق ارائه کرده است و به مرور بر تنوع و میزان خدمات و حمایت ها افزوده خواهد شد.
وی یادآور شد: شرکت های خلاق می توانند از خدمات و حمایت های خلاق از جمله تسهیلات نظام وظیفه عمومی، استقرار در اماکن مسکونی شهر تهران، انواع دوره های آموزشی و مشاوره رایگان، استقرار در فضاهای کار اشتراکی، تسهیلات مالی، خدمات بیمه تکمیلی، انواع تسهیلات و خدمات صادراتی، خدمات تحقیقات بازار، خدمات توسعه بازار و بازاریابی و ... استفاده کنند.
مشاور دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات بوجود آمده ناشی از شیوع ویروس کوید 19، گفت: بخش هایی از دوره های آموزشی و نشست های تخصصی به صورت مجازی ارائه می شود. همچنین کسب و کارهای خلاق که در این دوره فعالیت ویژه داشته اند، شناسایی و معرفی شده اند.
وی افزود: با همکاری صندوق پژوهش و فناوری سپهر، در برخی از شرکت های خلاق فعال در این بحران، سرمایه گذاری می شود. و با مساعدت صندوق نوآوری و شکوفایی، به شرکت های خلاقی که در این بحران آسیب دیده اند، تا سقف 400 میلیون تومان تسهیلات اعطا می شود.
مشاور دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در پی تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و تایید صلاحیت بیش از 5000 شرکت دانش بنیان و حمایت از آنان، به منظور حمایت از کسب و کارهای فعال در صنایع فرهنگی نیز، برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق نیز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابلاغ شد.
وی خاطر نشان ساخت: شرکت های فعال واجد صلاحیت در حوزه های مد و لباس، معماری، اسباب بازی و سرگرمی، نوشت افزار، پویا نمایی، صنایع دستی و گردشگری، طراحی، هنرهای تجسمی و نمایشی به عنوان شرکت خلاق پذیرفته می شوند.
وی گفت: این شرکت ها یا از سوی مبادی منتخب (شتابدهنده ها، صندوق ها و سرمایه گزاران منتخب) و یا مراجعه مستقیم به سامانه دبیرخانه و ثبت نام در آن به نشانی https://ircreative.isti.ir/ و ارزیابی توسط ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز شناسایی می شوند.
مشاور دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: اساساً قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، ابلاغ برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق و حمایت از ایجاد شتابدهنده ها، کارخانه های نوآوری، مراکز نوآوری و ... به منظور حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوین است و معاونت علمی و فناوری علاوه بر خدمات و حمایت های وسیع از این کسب و کارها، برنامه های متنوع و وسیع ترویجی شامل برنامه های مختلف در رسانه ملی، برگزاری جشنواره ها، حمایت از رویدادهای مختلف ترویجی را نیز داشته و دارد.
وی افزود: بر حسب گزارش دریافتی از مدیریت نمایشگاه، تاکنون نمایشگاه مورد اقبال عموم بوده است، اما ضروری است با اطلاع رسانی وسیع تر، نظر مخاطبان برای بازدید جلب شود.
وی گفت: هر چند بحران کرونا مشکلات زیادی را به همراه داشته، اما موجب کسب تجربه های جدید شد. اجبار عمومی برای رعایت شرایط قرنطینه موجب شد، تا استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه کسب و کارها تا حد زیادی رواج یابد. در صورت رواج این شیوه برگزاری نمایشگاه، استفاده عموم از آن بسیار وسیع و هزینه های برگزاری بسیار اندک خواهد بود.
مشاور دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت: با توسعه سامانه این نمایشگاه، ضروری است خدمات متنوع و قابل قبول آن توسعه یابد تا هم تولید کنندگان، عرضه کنندگان و هم مصرف کنندگان به راحتی به آن دست یابند و از آن استفاده کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه