ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

وزارت ارتباطات نسبت به انتشار خبری مبنی بر استقرار سرورهای نسخه‌های فارسی شبکه اجتماعی تلگرام ازجمله هاتگرام و تلگرام طلایی در وزارت ارتباطات، واکنش داد.
به گزارش مهر، پس‌ از آنکه چند روز پیش عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد که تعداد ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می‌زنند و اینترنت بدون فیلتر این شبکه‌های اجتماعی را وزارت ارتباطات تأمین می‌کند، روز گذشته سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز این موضوع را عنوان کرد.
سردار جلالی گفته است: متأسفانه کمترین حمایتی از شبکه‌های داخلی نشده و سرورهای تلگرام، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است؛ در صورتیکه می‌توانستند آن‌ها را به پیام‌رسان‌های داخلی بدهند.
به گفته‌ی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، سرورهای هاتگرام و طلاگرام در طبقه نهم ساختمان مرکز امام(ره) وزارت ارتباطات قرار دارند و شما با مراجعه به طبقه‌ی نهم ساختمان دیتاسنتر مرکز امام خمینی (ره) می‌توانید ببینید سرورهایی که برای تلگرام بوده، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است، در صورتیکه می‌توانستند آن‌ها را به شبکه‌های اجتماعی بومی بدهند اما ندادند.
در این راستا روابط عمومی وزارت ارتباطات با ارسال دعوت‌نامه‌ای از رسانه‌های خواست تا از مرکز مخابراتی امام خمینی بازدید کنند.
در این دعوت‌نامه آمده است که پیرو اظهارات مطرح‌شده در رسانه‌ها مبنی بر استقرار سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی در طبقه نهم شرکت ارتباطات زیرساخت، از رسانه‌ها دعوت می‌شود برای بازدید از این مرکز امروز دوشنبه ساعت ۱۴ در ساختمان زیرساخت امام خمینی حضور یابند.
در این راستا محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه‌ی تفاهم‌نامه‌ی وزارت ارتباطات با کمیته‌ی امداد درباره‌ی تأمین مالی کسب‌وکارهای نوپا، در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهار نظر سردار جلالی گفت: متعجبم که چرا همواره برخی افراد با صحبت‌های نادرست، برای کشور هزینه‌تراشی می‌کنند. البته ما در مقام مسئول خودمان را ولو به این حرف ناروا، مسئول می‌دانیم و ایجاد شفافیت می‌کنیم و وظیفه‌ی خودمان می‌دانیم که پاسخ دهیم.
وی با بیان اینکه شاید نشود دزدی ابرها را ثابت یا رد کرد اما نبودن سرور در طبقه‌ی نهم ساختمان امام را می‌شود ثابت کرد، افزود: ما امروز از روابط عمومی خواسته‌ایم ساعت ۲، از خبرنگاران دعوت کند تا بروند و طبقه‌ی نهم ساختمان امام را بازدید کنند و نتیجه را به قضاوت افکار عمومی بگذارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه