کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ بهمن

Xerox، شرکت آمریکایی که در سال 1906 میلادی تاسیس شده و به خاطر دستگاه‌های کپی اداری‌اش شناخته شده است، در معامله‌ای 18 میلیارد دلاری به Fujifilm واگذار می‌گردد.
Xerox با دارا بودن بازاری به ارزش ۸/۳ میلیارد دلار، ابتدا با Fujifilm ادغام خواهد شد که با آن در قالب سرمایه‌گذاری مشترکی در آسیا کار می‌کند. در بیانیه‌ی روز چهارشنبه‌ی شرکت آمده است که سهامداران حال حاضر Xerox در ازای هر سهم۹/۸۰ دلار دریافت می‌کنند. همینطور، Fujifilm هم در نهایت به مالکیت۵۰/۱ درصدی کل این ادغام پایان می‌دهد، چراکه این سرمایه‌گذاری مشترک کلیه‌ی فعالیت‌های Xerox را توسعه می‌دهد.
این توافق به عنوان پایانی بر استقلال این شرکت آمریکایی خواهد بود که ریشه‌ی آن به اوایل قرن 20 باز می‌گردد. Xerox که به خاطر حوزه‌های سخت‌افزاری‌اش معروف است – دستگاه‌های کپی شرکت آن چنان در همه جا فراگیر شده‌اند که اسم Xerox به عنوان یک کلمه جا افتاده است – اولین رابط گرافیکی و موس برای کامپیوترهای مدرن را هم ابداع کرده است.
اما این روزها Xerox با وجود Canon Inc. و رقبای آسیایی و همچنین به وجود آمدن راه‌های ارتباطی جدیدتری چون ایمیل تحت‌الشعاع قرار گرفته است، زمان سختی را می‌گذراند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه