اپلیکیشن
الناز فرجی۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

اپلیکیشن محبوب پیام رسانی ، وایبر در حال رمز دار کردن اپلیکیشن هایش بر روی اندروید ، iOS ، PC و Mac است . این ویژگی که به گفته ی شرکت در هفته های آتی گسترش پیدا میکند ، رمز دار بودن را بین بیش از 700 میلیون کاربر توسعه میدهد . این به روز رسانی جدید به عنوان بخشی از وایبر 6.0 می آید  و همه ی کاربرانی که از وایبر 6.0 یا نسخه های بالاتر استفاده میکنند توسط این رمزدار بودن  پشت سر هم پیوسته حفاظت میشوند . این خبر دو هفته بعد از فعال شدن رمز برای 1 میلیارد کاربر واتس اپ اعلام شد . تصمیم وایبر جالب است زیرا  همانطور که wired متوجه شد ، این یک کمپانی آمریکایی نیست . وایبر یک کمپانی آمریکایی نیست و هیچ قانون ضد رمز دار کردنی متوجهش نمیشود . وایبر متعلق به giant rakuten ژاپنی است که هیچ قانون ضد رمز دار کردن آمریکایی مانعش نمیشود .
در بیانیه ای ، رئیس بخش اجرایی وایبر مایکل شمیلف گفت " ما امنیت و حریم شخصی کاربرانمان را خیلی جدی میگیریم  و برایمان خیلی حیاتی است که ببینیم در کار با وایبر احساس امنیت و راحتی میکنند.به همین دلیل ما زمان طولانی را صرف کار کردن روی این آخرین به روز رسانی  میکنیم تا مطمئن شویم که کاربرانمان امنیت لازم و بیشترین حد کنترل را در ارتباطاتشان دارند . ما به کارمان ادامه میدهیم که این طرز فکر را در پیشرفت های دیجیتالمان یک اولویت کنیم . "  زمانی که وایبر 6.0 گسترش پیدا کند ، یک سیستم بصری رمز رنگی خواهد داشت تا نشان دهد چت ها حفاظت شده اند .
کمپانی این فرایند را اینگونه توصیف میکند :
قفل خاکستری : در طول مکالمات و تماس های رمز دار سر هم پیوسته ، کاربرها یک آیکن قفل خاکستری میبینند . با ضربه بر روی این آیکن ، پنجره ای باز می شود که به کاربران میگوید پیام های فرستاده شده توسط این شرکت کنندگان رمز دارند .
قفل سبز : کاربرها همچنین این امکان را دارند به صورت دستی مخاطبینشان را با انتخاب آنها به عنوان " مورد اعتماد " تصدیق کنند . یعنی کلید تصدیق مخاطبین انتخاب شده برای تغییرات آینده نظارت خواهد شد تا کاربران بتوانند همیشه مطمئن باشند که همیشه با فرد مورد نظر در حال حرف زدن هستند . ضربه زدن روی قفل سبز پنجره ای را باز میکند که به کاربران این امکان را میدهد که بدانند  پیام فرستاده شده توسط شرکت کنندگان رمز دار است و مخاطبینشان معتبر هستند .
قفل قرمز : اگر مشکلی در کلید تصدیق کاربر مورد اعتماد قبلی وجود داشته باشد ، قفل قرمز میشود . این حالت یعنی کاربر گوشی اصلی اش را عوض کرده است ، با این حال میتواند فردی را در حال حمله و نفوذ نشان دهد . برای حل این مشکل ، عضو باید دوباره مورد اعتماد قرار گیرد . ضربه بر روی آیکن قرمز پنجره ای را باز میکند که نشان میدهد وایبر نمیتواند این شماره را تایید کند .
وایبر همچنین یک چت مخفی دارد که چت های گروهی یا دو نفره ی خاصی  را از صفحه ی اصلی چت مخفی میکند .  تنها راهی که کاربران بتوانند به این چت ها دسترسی پیدا کنند از طریق رمز چهار رقمی است . در iOS کاربران همچنین میتوانند چت های مخفی را با Touch ID باز کنند .
این واقعا یک ویژگی امنیتی نیست اما میتواند آسان تر با کسانی مکالمه داشت و این مکالمه را از کسانی که به آسانی به گوشیتان دسترسی دارند مخفی کرد . تصمیم وایبر برای رمز دار کردن محصولاتش در زمان مهمی اتفاق افتاد . بحث های گسترده درباره ی امنیت شخصی و ملی در حال اتفاق افتادن هستند  و همچنان که دولت در حال تلاش برای قانونی کردن رمز گذاری است ، مهم است که بفهمیم این برنامه چقدر مهم است . بالاخره حتی اگر هر شرکت آمریکایی از رمز دارد کردن پیام ها منع شود ، این قانون شامل کمپانی های خارجی نمیشود و آنها میتوانند به کاربران راهی برای ارتباطات امن ارائه دهند .

برچسب هاViberencrypted chats
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پلاتفرم چت عمومی برای وایبر