کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان

روز ۱۱ نوامبر هر سال یا Singles Day، بزرگترین روز خرید چینی‌هاست. روزی که وب‌سایت Alibaba، رکورد بزرگ‌ترین فروش آنلاین جهان را ‌شکست. رخداد Single Day (روز مجردها) در چین شبیه رخداد فروش Black Friday در غرب است که مردم می‌توانند با تخفیف‌های بالای ۵۰ درصد اجناس خود به شکل آنلاین خریداری نمایند. با وجود نگرانی‌های رشد فروش این وب‌سایت، مجموع کل فروش این شرکت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. سایت Alibaba به عنوان بزرگ‌ترین عمده‌فروش الکترونیکی جهان سال گذشته توانسته بود در روز مذکور، ۱۴٫۳ میلیارد دلار فروش کند.
امسال Alibaba در Singles Day، جشن ۴ ساعته‌ای را با حضور چهره‌های مشهوری چون فوتبالیست سابق تیم ملی انگلیس David Beckham، بازیکن بازنشسته Kobe Bryant برگزار کرد. بنیان‌گذار شرکت، Jack Ma نیز روی صحنه اقدام به شعبده‌بازی کرد!
میزان فروش سال گذشته در Black Friday، روز بعد از شکرگزاری در آمریکا، به ۴/۵ میلیارد دلار رسید. در حالی که میزان فروش در روز Cyber Monday، یکی دیگر از روزهای بزرگ خرید ایالات متحده، رکورد۳ میلیارد دلاری  سال ۲۰۱۵ را شکست.
وب‌سایت Alibaba ادعا کرد فقط در۴ دقیقه و۵۴ ثانیه به صدر فروش ۱ میلیارد دلار رسید و رشد فروش آن در طول چند سال گذشته، مطمئنا قابل توجه بوده است.
آنچه در مورد فروش‌های امسال جالب توجه می‌باشد، حجم بالای  فروش تلفن‌همراه است. به طوری که از ۱ عصر به ساعت چین، ۸۴ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است. این امر احتمالا به دلیل افزایش استفاده‌ی مردم از گوشی‌های هوشمند می‌باشد.
برندهایی که امسال در چین در رده‌های بالا قرار گرفتند شامل Apple، Adidas،  Nike، Siemens و Uniqlo بودند که بیشترین سفارش‌ها را دریافت کردند.

برچسب هاSingles DayAlibaba
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Alibaba سیستم جدیدی را به منظور پیگیری و حذف محصولات جعلی، اعلام کرده است