امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۰ بهمن

یک محقق امنیتی راهی را برای شناسایی کاربران Hotspot Shield پیدا کرد، سرویس شبکه‌ای خصوصی مجازی رایگانی که به کاربرانش قول خصوصی ماندن اطلاعات و ناشناس ماندن‌شان را داد.
Hotspot Shield که توسط AnchorFree توسعه یافته است با تکیه بر خدمات حریم خصوصی‌اش نزدیک به 500 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. با استفاده از مجراهای رمزنگاری شده‌ی این فیلترشکن ترافیک اینترنت و مرور کاربران را امن‌تر می کند، و خدمات آن شناسایی کاربران فردی و عادت‌های مرور آن ها را سخت می‌کند.
اما وجود شکاف و درز اطلاعاتی در این سرویس حریم خصوصی منجر به نقص داده‌ای کاربر شده است. Paulos Yibelo، شخصی که توانست این شکاف اطلاعاتی را کشف کند، گفت: با درز اطلاعاتی مانند اسم WiFi یک هکر می‌تواند به آسانی کاربر را محدود کند یا به درستی جایی که که قربانی قرار دارد را شناسایی کند. وی افزود: با آگاهی از کشور کاربر، هکر می‌تواند لیستی از مکان‌هایی که قربانی قرار گرفته را تهیه و دسترسی‌ها را محدود کند.
VPNها برای فعالان و مخالفان در نقاطی از جهان که دسترسی به اینترنت به خاطر سانسور محدود شده است یا تحت نظارت شدید دولت‌ها هستند بسیار معمول است، چراکه این خدمات آدرس‌های IP کاربران را که می‌تواند موقعیت واقعی آن‌ها را لو دهد مخفی می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه