تکنولوژی
سید سجاد احمدی۴:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ خرداد

تمیز و هوشمندانه به نظر میرسد, البته تا زمانی که برای خرید یک نوشابه دستتان را در هوا تکان دهید!(چون در واقع اصلاً برای شما مهم نیست).

کارت های شرکت "ویزا" تنها کارت های قابل استفاده برای کسانی است که قرار است به دیدن بازی های المپیک ریو بروند قرار مداری بسیار سودآور برای "ویزا" البته اما دسترسی به کیف پول نیم میلیون توریست شرکت کننده در این رویداد برای این شرکت کافی نبود, ویزا قرار است از این رویداد برای پرده برداشتن از یک حلقه خاص استفاده کند, حلقه ای که به شرکت کنندگان اجازه می دهد با تکان دادن دست پرداخت هایشان را انجام دهند؛ بدون استفاده از گوشی موبایل, کیف پول یا حتی باتری!
این گجت پوشیدنی بی نام بسیار ساده طراحی شده. درون این حلقه یک میکروچیپ قرار دارد که توسط شرکت “Gemalto” ساخته شده, و یک آنتن تعبیه شده پیشرفته؛ بخش بیرونی حلقه بسیار ساده است, تشکیل شده از سرامیک سیاه یا سفید. استفاده از آلیاژهای فلزی و رنگ در این طراحی به دلیل تداخل ایجاد شده با کارایی آنتن مجاز نبوده است. سایز بندی این حلقه نیز سفارشی نیست اما با وجود بیست سایزبندی مختلف در استفاده های آزمایشی بیشتر کاربران می توانستند سایز مناسب خود را پیدا کنند. گروه اصلی که قرار است از این حلقه در مسابقات استفاده کنند تشکیل شده از همکارها و کارمندان مسابقات است, اما مهمتر از آن ها چهل و پنج ورزشکاری هستند که ویزا حامی مالی آن ها شده است, از جمله این افراد می توان به "میسی فرانکلین" و "فنسر ایبتحاج محمد" شناگران معرف اشاره کرد.
گفت و گوهای زیادی بین شرکت کنندگان المپیک صورت گرفت که ایده خلق این حلقه را به وجود آورد؛ از آنجایی که کیف پول و ابزار انتقال وجه سنتی برای کسانی که دائم در حال تغییر یونیفرم و لباسشان هستند دست و پا گیر و آزاردهنده است.
شرکت کننده معروف "اشتون ایتون" اما یک حلقه مخصوص به خود از ویزا سفارش داد که به صورت روتین از آن استفاده کند و به راحتی به آن عادت کند.
حلقه طراحی شده برای ایشان علاوه بر داشتن ظاهر خاصش نسبت به بقیه حلقه ها, ضد آب بوده و تا پنجاه متر فشار آب را تحمل می کند, و جالب اینجاست که اصلن نیازی به شارژ شدن ندارد.
به جای شارژ معمولی این حلقه در زمان انتقال وجه در درگاه پرداختی انرژی بسیار کمی را از خود دستگاه جذب می کند, فقط به اندازه ای که کار انتقال وجه را انجام دهد.
به علاوه این, اطلاعات رد و بدل شده از این حلقه بسیار کمتر از روش هایی مثل “Apple pay” یا “Android pay” می باشد, اما همان کار کارت کشیدن را میتواند به خوبی انجام دهد.
شرکت ویزا با این حلقه یک کارت بانکی نیز برای کاربر فراهم کرده؛ برای زمان هایی که پرداخت  از این روش قابل امکان پذیر نباشد.
همانطور که می دانید احتمال گم شدن یک حلقه خیلی زیاد است, اما "ویزا" برای این حالت نیز اقداماتی را در نظر گرفته است. این حلقه توسط گوشی هوشمند کاربر به راحتی و از راه دور غیر فعال میشود, و با عرض تشکر خدمت تکنسین ها, دزد بیچاره هیچ کاری را از پیش نخواهد برد.
به این معنی که اطلاعات حساس با تشخیص دهنده های دیجیتال جایگزین میشوند تا عملیات پرداخت با موفقیت انجام شود, اما در واقع هیچ اطلاعات شخصی در خود ندارد.
در حال حاضر این حلقه فقط یک نمونه اولیه است, و برای عموم در این المپیک استفاده نخواهد شد. به جای استفاده عمومی یک منطقه آزمایشی در نظر گرفته شده برای تشخیص نحوه کارکرد این حلقه.  حلقه ای که من در نیویورک دیدم هم در ظاهر و هم در کاربرد حس خیلی خوبی به من می داد و بار اولی که از آن استفاده کردم عملکردی جادویی داشت! دستی تکان دادم و صدای "بیپ" نشان دهنده موفقیت آمیز بودن انتقال وجه به گوشم رسید. حس خیلی خوبی بود.
اما این از خوش شانسی من بود: دفعات بعدی که اقدام کردم همیشه موفقیت آمیز نبود, و با پرس و جویی که کردم معلوم شد که این مشکل معمول است. حلقه بهترین کاربردش را زمانی نشان می دهد که شکل "O" آن روبه روی دستگاه قرار گیرد؛ اگر با زاویه 90 درجه نسبت به دستگاه قرار گیرد دقیقاً زمانی که کف دستتان را به صورت افقی بالای دستگاه قرار دهید سنسور عمل نمی کند, من با زاویه 45 درجه امتحان کردم, آن هم گاه گداری جواب می دهد, گویا ویزا می خواهد ورزش کاران شرکت کننده را وادار کند که با زاویه های مختلف کارایی دستگاه را امتحان کنند! پس تعجب نکنید اگر در "ریو" ورزشکار مورد علاقه خود را ببینید که با کف دست به دستگاه ضربه وارد می کند!

برچسب هاAppleAndroid
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشن هنگ‌اوت را با ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی کنید