ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

معاون امور رادیوئی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: بهره‌برداری از تمامی تجهیزات و دستگاه‌های حوزه ارتباطات رادیوئی الزاماً نیازمند دریافت پروانه رادیوئی اختصاصی ندارند و ورود و بهره‌برداری از برخی از تجهیزات این حوزه صرفاً با همخوانی تجهیزات با مقررات عمومی مصوب تحت عنوان مقررات رادیوئی عمومی کفایت دارد.
نسترن محسنی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی از سوی رگولاتوری در خصوص مقررات و ضوابط رادیوئی و شفاف‌سازی فرایندهای کاری افزود: عدم نیاز به دریافت پروانه رادیوئی اختصاصی برای برخی از تجهیزات و دستگاه‌های رادیوئی به معنی پذیرش ورود تجهیزات و دستگاههائی که با ضوابط فنی ملی و استانداردهای مربوطه سازگاری ندارند، نمی‌باشد.
وی تاکید کرد: واردکنندگان و بهره‌برداران تجهیزات رادیوئی ذیل مقررات رادیوئی عمومی لازم است مطابق با اعلام سازمان، آزمون دستگاه و یا صحت سنجی اعتبارهای اعطا شده قبلی را برای بررسی سازگاری و تطبیق مشخصات فنی تجهیزات با مقررات و ضوابط مرتبط به عمل آورند.
محسنی تصریح کرد: به منظور تسریع در ورود و ترخیص تجهیزات حوزه‌ی ICT و پیشگیری از خواب سرمایه ناشی از زمان‌بری مربوط به بررسی‌های تطبیق مشخصات فنی دستگاه با استانداردها، لازم است واردکنندگان تجهیزات پیش از ورود انبوه، نسبت به دریافت گواهی‌نامه تائید نمونه اقدام کنند.
معاون امور رادیوئی رگولاتوری درباره دستگاه‌های مشمول پروانه رادیوئی عمومی گفت: واردکنندگان دستگاه‌های مشمول پروانه رادیوئی عمومی بایستی پیش از واردکردن دستگاه‌ها، مقررات و ضوابط فنی مربوط به این تجهیزات را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مطالعه نموده و با اطلاع کامل از این مقررات نسبت به ورود تجهیزات اقدام نمایند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه