ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، امیر هامونی روز دوشنبه در آیین افتتاح رویداد دو روزه‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر (UTInvest) پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سخنانی با اشاره به همکاری و انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران نخستین دانشگاهی ‌ بود که صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه تاسیس کرد و به بازار فرابورس وارد شد.
وی با ‌ اشاره به همکاری سازمان بورس با معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان مالکیت صنعتی در حوزه بازار دارایی‌های فکری اظهار کرد: اصلی‌ترین بحث در این سه ضلع ابتدا احراز و ثبت مالکیت بود که این کار با همکاری سازمان ثبت اسناد و زیرمجموعه‌اش اداره کل مالکیت صنعتی اتفاق افتاد.
هامونی ادامه داد: یک ضلع دیگر بحث راستی آزمایی و بررسی فنی اختراعات و طرح‌ها به لحاظ نوآوری و صحت‌سنجی طرح‌ها بود که برای سازمان فرابورس بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه تاکنون تنها رکن صحت‌سنحی طرح‌ها برای سازمان فرابورس پارک علم‌وفناوری پردیس زیر نظر معاونت علمی بوده است تصریح کرد: در حال حاضر و بر اساس تفاهمنامه و مذاکراتی که از قبل با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران داشته‌ایم این دانشگاه می‌تواند برای واحدهای وابسته کار صحت‌سنجی طرح‌ها و ایده‌ها را برای ورود مستقیم به تابلو فرابورس انجام دهد.
وی گفت: البته برای شروع در حال حاضر در حال بررسی و اعلام حدود ۱۰ تا ۲۰ طرح و ایده هستیم که روی سایت فرابورس قرار گیرد که این اتفاق بسیار مهمی است.
مدیرعامل فرابورس همچنین در ادامه از تصویب آیین‌نامه Fund of Funds یا صندوق صندوق‌ها خبر داد‌ و گفت: بر همین اساس مجموعه نهادهای حاکمیتی به جای تزریق مستقیم پول در استارتاپ‌ها آن را در وی‌سی‌های بخش خصوصی تزریق می‌کنند.
همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری و فن بازار از سوم تا ششم دی ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران، رویداد دو روزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با هدف حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی سرمایه‌پذیر آغاز به کار کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه