ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ فروردين

عضو هیات‌ مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیر ساخت با اعلام اینکه وزارت ارتباطات برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اولین کنفرانس خبری آنلاین وزیر ارتباطات را بر روی یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی برگزار کرده است افزود: ما در وزارت ارتباطات تنها به حمایت‌های فنی بسنده نکرده‌ایم و در سایر حوزه‌ها نیز از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کرده‌ایم که تدوین لوایح پنج‌گانه حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات از آن جمله است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید فتاحی عضو هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت در برنامه‌ی "تیتر امشب" یکشنبه‌ی شبکه‌ی خبر گفت: ما در حوزه‌ی فضای مجازی نرم‌افزار‌هایی داریم که بیش از 30 میلیون بار دانلود شده است.
 وی افزود: ما با تمام امکانات در وزارت ارتباطات در تلاشیم تا از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کنیم که ارایه‌ی تسهیلات در قالب وام وجوه اداره شده با سود 8 درصد و حذف تمام روال‌های بانکی از آن جمله است.
فتاحی با تاکید بر یک سوم شدن تعرفه‌ی پهنای‌باند مصرفی این پیام‌رسان‌های خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات در ادامه‌ی حمایت از پیام‌رسان‌ها فضای هم مکانی برای نصب تجهیزات و 300 گیگابیت اینترنت رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده است.
عضو هیات‌ مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به پیام‌رسان‌های ویسپی، ای‌گپ، گپ، بیسفون پلاس و سروش گفت: شورای عالی فضای مجازی پنج پیام‌رسان را به عنوان پیام‌رسان‌های بومی معرفی کرده است و وزارت ارتباطات به صورت تمام قد در حوزه‌ی زیرساخت و سایز حوزه‌ها از این پیام‌رسان‌ها حمایت می‌کند. 
وی با تاکید بر اینکه که از دو پیام‌رسان داخلی استفاده می‌کند گفت: مشکلات فنی قابل حل هستند و اگر تمام سازمان‌های مسئول بر طبق سند شورای عالی فضای مجازی به وظایف خود عمل کنند سایر مشکلات هم حل خواهد شد.
عضو هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلام اینکه وزارت ارتباطات برای حمایت از محصولات بومی اولین کنفرانس خبری آنلاین وزیر ارتباطات را بر روی یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی برگزار کرده است افزود: ما در وزارت ارتباطات تنها به حمایت‌های فنی بسنده نکرده‌ایم و در سایر حوزه‌ها نیز از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کرده‌ایم که تدوین لوایح پنج‌گانه‌ی حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات از آن جمله است.
فتاحی تصریح کرد: وقتی کاربران از محصولی استفاده کنند سرمایه‌گذاری روی آن توجیه‌پذیر می‌شود لذا اقناع عمومی و آگاهی دادن از خدمات گسترده‌ی پیام‌رسان‌های داخلی از جمله راهکاری موجود برای رونق بخشیدن به عملکرد این پیام‌رسان‌ها است.
وی افزود: آگاهی افکار عمومی، معرفی خدمات، صرفه‌ی اقتصادی و حفظ حریم خصوصی از جمله امکاناتی است که باید در فضای این شبکه‌ها صورت بگیرد تا مورد اقبال عمومی قرار بگیرد.
عضو هیات‌ مدیره‌‌ی شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: این فضا را نمی‌توان با قوانین حقوقی و تجاری 50 سال گذشته اداره کرد و باید فارغ از فضای واقعی برای این پیام‌رسان‌ها قوانینی در نظر گرفت و لذا این فضا نیازمند بازنگری و نوسازی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه