ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ آبان

وزیر ارتباطات در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار رسانه‌ی "بورس بیست‌ و چهار" در نمایشگاه مطبوعات در مورد ادغام شرکت‌های "پارس‌آنلاین" و "های‌وب" گفت:این اقدام خوبی است و در خصوص ادغام این شرکت‌ها جلسات زیادی داشته‌ایم.
به گفته وی دلیل اصلی این ادغام‌ها این است که توان رقابتی با مخابرات داشته باشند و با قدرت بیشتر هزینه‌هایشان هم کاهش یابد و بر همین اساس تاکنون این دو شرکت به تفاهم رسیده‌اند و این موضوع موجب حذف انحصار نیز می‌شود.
⁣مهندس جهرمی همچنین درگفتگو با پیوست گفت: "این بازار نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد و این درحالی است که ۱۷ شرکت توان تأمین این سرمایه را ندارند. درنهایت هفته‌ی گذشته جلسه‌ای با حضور سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و ۱۷ شرکت FCP برای رسیدن به یک راه‌حل برگزار کردیم."
براساس اظهارات وزیر ارتباطات، در این جلسه وضعیت فعلی و مشکلات بازار اینترنت برای شرکت‌ها بازگو شده و جمع‌بندی این جلسه درنهایت به این موضوع ختم شد که این شرکت‌ها برای ادغام با یکدیگر مذاکره کنند.
به گزارش وبچین نمایندگان ۱۷ شرکت FCP کشور، صبح روز دوشنبه‌ی گذشته، یکم آبان به دیدار وزیر ارتباطات رفتند و چالش‌های پیش روی حوزه‌ی ارتباطات ثابت کشور و رفع موانع افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه را طرح نموده و دیدگاه‌ها و نظرات عالی‌ترین مقام حوزه‌ی فاوای کشور را دریافت کردند که به نظر می‌رسد توجه به این دیدگاه‌ها و قول حمایت وزارت ارتباطات مشوق ادغام شرکتهای FCP بوده است.
البته وزیر ارتباطات امروز در گفتگویی تاکید کرده علی رغم اخبار منتشر شده، در حال حاضر رگولاتوری برنامه‌ای برای اعطای مشوق‌های خاص به شرکت‌های ادغام شده ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه