ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند

وزیر ارتباطات با اشاره به ضرورت مقابله با فساد اداری، تاکید کرد: اگر دولت الکترونیکی محقق شود، مراجعات به ادارات کم می‌شود و اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید همه‌ی نهادها را به هم پیوند دهیم.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم هفتمین جشنواره‌ی ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات(فاوا) و یکصد و چهل و یکمین سالگرد تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ما به لطف خداوند و زحمات همه‌ی همکاران موفق بودیم تمامی شاخص‌های عمومی و اختصاصی را در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه بدهیم.
آذری جهرمی با بیان اینکه بنابه اعلام ITU در سال گذشته میلادی ایران در میان کشورهای آسیایی بیشترین رشد شاخص‌های ICT و در دنیا دومین کشور از این بابت را به دست آورده است، گفت: امروز برگزیدگان جشنواره‌ی ملی فاوا، جایزه‌ی ملی کیفیت و جشنواره‌ی شهید رجایی، نمایندگان جامعه‌ای هستند که این اتفاق را رقم زده‌اند که جای تقدیر ویژه از آنان دارند.
عضو کابینه‌ی دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در سال گذشته از میان کارمندان خانم یک نفر به عنوان برگزیده انتخاب شد که خوشبختانه امسال شاهدیم که برگزیدگان خانم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هفت نفر رسیده است که نشان می‌دهد وعده و برنامه‌ی دولت برای ورود خانم‌ها و کمک گرفتن از آن‌ها در امور کشور در حال تحقق است.
آذری جهرمی با تاکید بر ضرورت تحقق دولت الکترونیک برای مبارزه با فساد اداری، اظهار کرد: نگذشتن از کسانی که ذهن مردم و اعتماد مردم را خدشه‌دار کرده‌اند، بسیار مهم است، اما مهم‌تر از آن این است که نگذاریم جوانانمان که در یک پست اداری با اختیارات لازم قرار دارند به فساد آلوده شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی باید فصل‌الخطاب باشد، اظهار کرد: هنوز از ما سوال می‌شود که چرا از کسب‌وکارهای نوپا حمایت می‌کنید، این‌ها عامل براندازی هستند. در حالی که این افراد از ما هستند و ما باید با حمایت خودمان آن‌ها را جذب کنیم و نگذاریم که غربی‌ها با حمایت خودشان آن‌ها را جذب کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه من وزیر ارتباطات بخشی از انرژی خود را برای اتصال دو دستگاه به یکدیگر صرف کرده‌ام و هنوز موفق نشده‌ام، گفت: آخرین بهانه‌ای که آورده می‌شود بحث امنیت است در حالی که بزرگترین اقدام ضد امنیتی همین به اشتراک نگذاشتن اطلاعات بین دستگاهی است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با دست روی دست گذاشتن ابزارهای بین‌المللی روی کار آمده و حاکمیت‌مان را در دنیای آتی از دست خواهیم داد.
وی ادامه داد: امروز هنوز از ما سوال می‌شود چرا از کسب‌وکارهای نوپا حمایت می‌کنید، این‌ها عامل نفوذند، اما باید گفت که لازم است جوان‌ها را برای خودمان حفظ کنیم، ممکن است جوان‌ها از من وزیر گلایه داشته باشند، باید بگذاریم حرف بزنند، تا امید برایشان ایجاد شود تا بدانند حرف‌هایشان شنیده و پیگیری می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه