ایران
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ شهريور

به نقل از صفحه‌ی رسمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی امروز در صفحه ی اینستاگرم خود نوشته است: «در تکمیل پست های قبلی خدمت شما جوانان عزیز نکته‌ای را جهت پیگیری مطالبات شما عرض می‌نمایم. در بازی‌های رایانه‌ای دو مقوله‌ ی پینگ و جیتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در مورد پینگ یا به عبارت بهتر لیتنسی، یک مقدار عمده مربوط به مسیر بین‌الملل است و مقداری نیز به اپراتور اینترنتی شما بر می‌گردد. در مورد جیتر نیز هم‌مسیر بودن رفت و برگشت بسته‌های اینترنت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  هم‌اکنون با اتصال مستقیم به چهار شرکت والو، لیوت، بلیزارد و گیم‌فورج علاوه بر اینکه پینگ در ارتباط بین‌الملل با محصولات این شرکت ها به هشتاد میلی‌ثانیه رسیده است و حدود ۵۰ درصد نسبت به قبل بهتر شده، بهبود بسیار شایانی نیز در جیتر مشاهده می‌شود که قطعا این راه‌حل موقت بهبود قابل توجهی برای شما به ارمغان خواهد داشت. البته هم‌زمان مذاکرات جهت انتقال سرورهای گیم کمپانی‌های محبوب شما به عنوان راه‌حل دائمی شروع شده و به زودی شما را از مراتب مطلع خواهم کرد."
وی همچنین افزود، نکته مهم دیگری که لازم است به عرض برسانم، بازی‌های رایانه‌ای تولیدشده در داخل کشور است. عده‌ای از جوانان و نخبگان میهن عزیزمان در کار تولید بازی‌های رایانه‌ای هستند و چشم امیدشان حمایت شما و دولت است. امیدوارم با حمایت شما و ما روزی شاهد پیشرفت صنعت بازی ایرانی در سطح دنیا نیز باشیم.
جهرمی در رابطه با فیلتر برخی بازی‌ها و تلاش برای رفع فیلترینگ هم عنوان کرد: «در ضمن پست‌های زیادی در خصوص رفع فیلتر از برخی بازی‌ها درج شده بود. همچنین برای پیگیری این مطالبه لطفا درخواست‌های خود را در تارنمای کارگروه تعیین مصادیق جرائم رایانه ای ثبت نمائید.
وی در پی نوشت این پست نیز افزود: «عموما اینترنت موبایل مناسب بازیهای آنلاین نیست. بهتر است از سرویسهای خانگی بهره گیری کنید. لیتنسی مودم یا گوشی موبایل تا نزدیکترین دکل مخابراتی به طور متوسط سی میلی ثانیه است و به لحاظ جیتر هم تضمین مناسبی وجود ندارد و عمده لگ بدین خاطر به وجود می آید. این موضوع صرفا در موبایل ایران نیست و محدودیتهای تکنولوژی موبایل است.»
آذری جهرمی در پست قبلی اینستاگرامی اش با موضوع بازی های رایانه ای نوشت: «در اولين اقدام طبق اعلام كاربران و به خصوص جوانان استفاده كننده از بازی های رايانه ای، اتصال مستقيم با دو شركت ولو و ریوت برقرار گرديد و هم اكنون بهبود بالای پنجاه درصد در بازی های دوتا۲، کانتر استریک و لیگ آو لجندس شاهد خواهيم بود، لطفا اسامی ديگر بازی های پر طرفدارتان را با بنده در ميان بگذاريد. شکایاتی از طرف برخی جوانان عزیز در خصوص عدم کیفیت شبکه ی اینترنت برای کاربرانی که از بازی های رایانه ای استفاده می کنند مطرح می شود. اگر جزئیاتی از نام بازیهایی که مشکل دارند و نوع مشکل ارائه شود، پیگیری خواهم کرد. لطفا مراتب را از طریق سامانه ی صد و نود و پنج گزارش نمائید.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه